Survivor - Greatest Hits (1989)

Label: PolyGram

1. Eye of the Tiger (4:01)
  2. High on You (4:03)
  3. I Can't Hold Back (3:54)
  4. Is This Love (3:37)
  5. Poor Man's Son (3:17)
  6. Burning Heart (3:47)
  7. The Search Is Over (4:09)
  8. Desperate Dreams (4:42)
  9. How Much Love (3:52)
  10. Man Against the World (3:29)
avatar van buckingham
Ik vind de meeste nummers erg lekker klinken. Natuurlijk kent iedereen de hits eye of the tiger en burning heart, maar hier staan zeker nog meer gelijkwaardige nummers op. Ook de ballads the search is over en man against the world zijn prima.

avatar van vielip
Dit was het eerste album dat ik van de band in huis had. Vond het helemaal geweldig! Toen ik later afzonderlijke albums in huis haalde bleek dat deze verzamelaar de lading maar deels dekt. 10 nummers is veel te weinig om al het moois van deze band te etaleren. Haal Vital signs, When seconds count en Too hot to sleep in huis en je hebt 3 'Greatest hits' albums te pakken!

avatar van Arjan Hut
Een mooi, maar te kort overzicht van deze band - die, en dat verraste me, hier gemiddeld per album hoger scoort dan Foreigner. Volgens mij wordt alleen het debuut op deze verzamelaar overgeslagen. American Heartbeat ontbreekt, en iedereen zal z'n persoonlijke favorieten hebben (Oceans, Backstreet Love Affair, Caught in the Game!) die erbij hadden gemogen.

Maar ideale achtergrondrock voor een work-out van dik 38 minuten.

Bickler of Jamison, ik mag ze allebei graag horen. Zoveel talent in één band, met Frankie Sullivan en Jim Peterik, die nog altijd de ene na de andere oorwurm uit z'n paarse kapsel schudt.