Led Zeppelin - Latter Days (2000)

Alternatieve titel: The Best of Led Zeppelin Volume Two

Label: Atlantic

1. The Song Remains the Same (5:31)
  2. No Quarter (7:00)
  3. Houses of the Holy (4:03)
  4. Trampled Underfoot (5:36)
  5. Kashmir (8:29)
  6. Ten Years Gone (6:33)
  7. Achilles Last Stand (10:23)
  8. Nobody's Fault But Mine (6:18)
  9. All My Love (5:53)
  10. In the Evening (9:21)
avatar van musicfriek
waarom staan deze albums los? early days en latter days. Ik heb het als dubbelcd gekocht.

avatar van El Ninjo
musicfriek schreef:

Albums zijn eerst apart uitgebracht, Early Days in 1999 en Latter Days een jaar later in 2000. Weer later zijn ze ook samengevoegd en als dubbelcd uitgebracht.

avatar van avdj
Iets minder dan Early Days, maar nog altijd top

Ik vind Early Days ook better, maar deze heeft natuurlijk Kasmir!

avatar van avdj
Inderdaad, wat een wereldnummer is dat zeg...alleen het drumwerk al.

nicolas
is het toevallig dat early en latter days exact dezelfde score hebben? muggenziften!!!!

mugken
Deze vind ik nog iets beter als early days.
Iets betere nummers.vooral met achilles last stand en kashimir.Alleen vind ik ten years gone iets minder.
Na judas priest vinde ik led zeppelin de beste band.

nicolas schreef:

nu niet meer

mugken schreef:
Deze vind ik nog iets beter als early days.
Na judas priest vinde ik led zeppelin de beste band.

Vond .

Heb ik niet, is ook niet nodig,want ik heb alles al.
5 sterren

avatar van Jupilerman
Tja,niet echt voor de fans,want die hebben dit al allemaal,de songkeuzes lijken mij ook vrij willekeurig.Vind de hoes ook vrij lelijk eigenlijk

Geen In my Time of Dying ....

avatar van muismat
Ik mis The Rain Song op deze cd.

avatar van SirPsychoSexy
Zoals op deel I krijg je hier opnieuw een grotendeels accurate greep uit het beste van het oeuvre van de allerbeste rockband aller tijden voorgeschoteld. Opnieuw ontbreken er echter enkele absolute toppers, met name The Rain Song, In My Time of Dying en The Rover (dat één van mijn favoriete gitaarsolo's van deze groep mag huisvesten).

De conclusie hier dient echter ook te zijn: ga gewoon op zoek naar alle studio-albums (Coda telt niet) van deze mannen, je zal er geen spijt van hebben. Ook al hebben de latere platen een aantal skipnummers, dan nog is het telkens weer een vreugde om dit belachelijk getalenteerde kwartet aan het werk te horen.