Deniz Kurtel - Music Watching Over Me (2011)

Turkije
Dance
Label: Crosstown Rebels

1. Music Watching Over Me (5:44)

met Leza Boyland

met Jada Givenchy David

6. Vagabond (6:38)
  7. Trust (6:33)
  8. Equilibrium (5:33)
  9. One Chance at Happiness (6:43)
  10. My Heart (6:49)
  11. Make Me Feel (6:34)
  12. Yeah [Version] (5:57)

met Guests Of Nature

avatar van Angelo
Dankzij YouTube (lang leve YouTube!) kwam ik terecht bij de muziek van Deniz Kurtel. Ik was eigenlijk opzoek naar de muziek van de Turkse rock-ska band Athena, maar goed, met deze ontdekking ben ik ook wel blij, om eerlijk te zijn. Ik heb de nummers One chance at happiness en Trust aandachtig zitten beluisteren, en vind het beide puike (dance) nummers. Vooral die laatstgenoemde weet me om een of andere reden echt te boeien. Met name na ongeveer vier-en-een-halve minuut, als die blazers (of wat zijn het?) komen opzetten, wordt het pas écht interessant, al is het nummer sowieso mooi. Binnenkort dit album maar 'ns opzoeken, ik ben behoorlijk benieuwd of de rest van de CD me ook zo aanspreekt.

Grappig, heb dit gisteren toegevoegd en zo snel al een reactie van iemand. Vind dit echt een heerlijke houseplaat, nummers als Best Of, One Chance at Happiness, My Heart en Make Me Feel zijn zo lekker. Krijg er eenzelfde soort gevoel van als van Booka Shade's Movements, 5 jaar geleden, al is dit nog catchier en zwoeler.

avatar van I-do-not-exist
Helemaal mee eens Herman. Veel beter dan nummer 9 t/m 11 gaat housemuziek geloof ik niet worden. Wat een geweldige ontdekking.