13 & God - 13 & God (2005)

Duitsland / Verenigde Staten

5. Afterclap (3:52)
  6. Soft Atlas (3:52)
  7. Tin Strong (6:10)
  8. If (4:20)
  9. Superman on Ice (7:16)
  10. Walk (6:19)
avatar van BoordAppel
Niet de meest voor de hand liggende samenwerking in de muziekwereld maar het resultaat mag er wezen. Kan Doseone's maffe stem hier ook erg waarderen, past erg goed bij de muziek die wat experimenteler is dan die van The Notwist maar minder wazig dan die van cLOUDDEAD.

avatar van bonothecat
Na lange tijd deze cd weer eens geluisterd. En het leuke is dat er elementen van the notwist inzitten. De onmiskenbare stem van de zanger van die band komt telkens weer voorbij, ook muzikaal hoor ik ze er tussendoor. Dat is dan ook meteen het goede deel van de cd. Het meer experimentelere zoals boordappel het noemt, vind ik zeker geen pre. Dus ik kijk uit naar een nieuwe release van the notwist

avatar van Paalhaas
Jeetje, ik kreeg de tip van BoordAppel, vanwege de Notwist, maar nu zie ik dat ook cLOUDDEAD hiermee van doen heeft. Dolletjes. Ga ik snel luisteren.

avatar van Paalhaas
Deze interessante kruisbestuiving van stijlen heeft niet echt een denderend resultaat. Los van elkaar kan ik er persoonlijk meer van genieten. 2,5/5

niet slecht,de invloeden van clouddead storen mij een beetje!toch wel leuk deze cd gehoord te hebben omdat ik toch al een tijdje op nieuw werk van notwist aan het wachten was.even fijn toch'tussendoor'!!2.5

avatar van waxs
Verassende CD, experimenteel maar toch wel goed in te komen. Vooral de verschillende stijlen en invloeden komen prima tot hun recht, ik hou er wel van

avatar van gondwa
Weet iemand waaruit het interview komt in Walk?

docu of film of zo...

Op cd is deze band best aardig, helaas niks vergeleken met een concert. Daar kwam deze muziek pas echt tot zijn recht.

avatar van niels94
Best aardig, enigszins melancholiek experimenteel hiphop/electronicalbum. Doseone komt hier goed tot zijn recht, iets wat lang niet altijd gebeurt, en het is mede dankzij het fijne pianospel erg sfeervol. Of het ook daadwerkelijk iets bijzonders is moet de tijd nog even uitwijzen. Origineel is het zeker.