A Frames - Black Forest (2005)

Label: Sub Pop

1. Black Forest I (1:11)
  2. Experiment (2:30)
  3. Galena (2:09)
  4. Death Train (1:59)
  5. Flies (2:11)
  6. Eva Braun (3:27)
  7. Black Forest II (2:37)
  8. Quantum Mechanic (1:49)
  9. Memoranda (1:58)
  10. Boat (1:45)
  11. My Teacher (4:00)
  12. Age of Progress (2:50)
  13. Negative (3:32)
  14. Black Forest III (2:35)
Ik las laatst een cd recensie van deze cd in de Volkskrant. Er stond in dat A Frames het gat tussen Bloc Party en Interpol vult. Dus ik dacht "vette shit" en voegde het maar toe. Ik moet hem maar eens te pakken zien te krijgen...

Rob
Voor mij een van de beste albums van 2005, die misschien in de verte overeenkomsten heeft met de muziek van Bloc Party en Interpol, maar meer duisternis bevat dan beide bands bij elkaar. Ook leuk voor liefhebbers van Butthole Surfers.

Prachtig album. Donkere Ian Curtis (ik noem hem toch) vocalen, laag gestemde repeterende gitaren, tribal drums en verdorde lyrics. Wat wil een mens nog meer?

Dat ze live écht overtuigen. Nu deden ze dat maar in enkele nummers. Nu was ik ook erg moe, dus de natuurlijke aandrang om weg te gaan was al groot. Toch presteerden ze het iedere keer als ik op het punt stond om de zaal te verlaten, weer een erg sterk nummer te spelen. Uiteindelijk stonden ze wel erg lang te knoeien, zodat ik toch maar huiswaarts keerde. Misschien dat deze band op cd meer intrigeert. Ik zal dat over een tijdje eens aan den lijve gaan ondervinden.

avatar van Nightrider
En een iets langere speeltijd had ook wel gemogen!