ADX - La Terreur (1986)

1 stem

Frankrijk
Label: Sydney

1. Les Enfants de L'ombre (5:12)
  2. Marquis du Mal (4:51)
  3. Alesia (5:57)
  4. La Terreur (4:19)
  5. Mémoire de L'Éternel (3:55)
  6. Le Blazon de La Honte (4:23)
  7. Tourmente et Passion (6:30)
avatar van Sir Spamalot
Een jaar na het debuut Exécution verschijnt op een ander label het tweede album van deze Franse Speed Metal groep met een ongewijzigde line-up. Het is een kort album met zeven nummers in vijfendertig minuten, er verschijnen in onze tijden langere EP’s.

Na een korte keyboardintro barst Les Enfants de L'ombre los met de bekende ingrediënten: veel uptempo werk, veel knallend (twin-)gitaarwerk maar met minder hoog (en beter) zangwerk van Phil Grelaud. In Marquis du Mal komen die keyboards tegen het einde van het nummer opzetten. Opnieuw staat er een instrumentaal nummer op met Alesia, de stad waar Vercingetorix zich overgaf aan Caesar. La Terreur laat een midtempo nummer horen met de nodige twingitaren. Bij Mémoire de l’éternel wordt het gaspedaal weer ingedrukt. Bij le Blason de la Honte ontwaar ik invloeden van Iron Maiden, wie nam ze niet als voorbeeld? Bij afsluiter Tourmente et Passion wordt nog eens alles gegeven, goed zo!

Tweede album, consolidatie van de eerdere beloftevol stappen met zanger die aan kracht heeft gewonnen, fijne nummers met op godzijdank maar twee plaatsen keyboards. Frankrijk heeft fijne groepen afgeleverd dik twintig jaren geleden, eens verder kijken dan de traditionele Metal landen kan de moeite lonen. French Full Throttle.