Caribou - The Milk of Human Kindness (2005)

Canada
Electronic
Label: Domino

1. Yeti (5:01)
  2. Subotnick (1:06)
  3. A Final Warning (7:15)
  4. Lord Leopard (1:38)
  5. Bees (5:24)
  6. Hands First (0:29)
  7. Hello Hammerheads (2:42)
  8. Brahminy Kite (5:22)
  9. Drumheller (1:34)
  10. Pelican Narrows (3:50)
  11. Barnowl (5:50)
deze plaat is zo ontzettend goed, zo intiem, zo spacy,

yeti is echt een heerlijke space-track!

avatar van Osiris Apis
Prachtige mix van psychedelica, jazz, electronica en hiphop beats.

Die drum in Brahminy Kite.

avatar van levenvergeten
Zo op het eerste gehoor iets minder dan Andorra, maar wanneer er een prachttrack als Yeti op staat, ben je bereid dat erg snel te vergeven.

twnmrs
Ik vind het grappig hoe het gitaarriffje van bees me doet denken aan Creedence Clearwater Revival.

Barnowl is ook een van m'n lieveligetjes

avatar van Antie
telkens als ik "Pelican Narrows" hoor denk ik dat ik naar "blockhead"
aan het luisteren ben in plaats van "caribou"

Deze mag dan misschien iets minder dan zijn latere twee werken, het blijft nog steeds een heerlijk eigengereid plaatje. Snaith is de muzikant die het dichste staat bij mijn definitie van muzikale perfectie, ik behandel Swim als een religie, Andorra als de belichaming van muzikale innovatie. Waar het een helse klus is om daar enigszins bij in de buurt te komen, houdt The Milk of Human Kindness zich prima staande tussen deze twee fenomenen. Drie albums, drie keer een unieke sound, alledrie afzonderlijk al van grote klasse, gezamenlijk van ongeëvenaard niveau.

avatar van chevy93
Net kwam Bees voorbij als suggestie op Spotify en dat is net 21e-eeuwse Can. Erg fijn!