Steve Lukather - Lukather (1989)

Label: CBS

1. Twist the Knife (5:25)

met Eddie van Halen

2. Swear Your Love (4:01)

met Richard Marx

3. Fall into Velvet (9:03)

met Jan Hammer

4. Drive a Crooked Road (5:21)
  5. Got My Way (4:57)
  6. Darkest Night of the Year (5:20)
  7. Lonely Beat of My Heart (4:18)
  8. With a Second Chance (4:37)
  9. Turns to Stone (5:36)
  10. It Looks Like Rain (4:22)
  11. Steppin' on Top of Your World (5:40)
eerste soloalbum van Toto's Steve Lukather.
ik ken alleen Swear Your Love erg goed nummer is dat, helaas nog niet gevonden in de winkel deze cd.

by the way, Steve Lukather is op 3 juli in de melkweg in Amsterdam

avatar van Kos
Kos
Hey, dit album ken ik.

Stamt nog uit de tijd dat ik op zoek was naar gitaarvirtuozen als Lukather, Steve Vai en Jeff Healey. Heeft niet zo lang geduurd die periode en ik heb er nu ook niets meer mee.
'Swear your Love' is inderdaad het bekendste nummer.

Ik vind Fall Into Velvet een lekker nummer

vandaag de cd eindelijk gevonden in de mediamarkt.
direct bij de eerte luisterbeurt had ik zoiets van WOW !! echt een geweldig album van Luke dit, hij opent met Twist the Knife, je kunt een album niet beter openen dan dit, wat een subliem nummer is dit zeg, samen met Eddy van Halen geproduceerd en Van Halen speelt bass op dit nummer en Luke uiteraard leadvocal en alle gitaren, echt een supernummer !
ook de rest is van een hoogniveau, gewoon een geweldig album met heerlijke zang en dito gitaarwerk

en ook direct vandaag de tickets, voor het concert van 3 Juli van Steve Lukather in de Melkweg, opgehaald

verdomme wat is dit toch een lekker album om keihard in je auto te draaien met dit weer , raampjes open schuifdak open , HEERLIJK !

Super lekker soloalbum van Steve Lukather (Toto) ik kan hier wel naar blijven luisteren !

avatar van vogelaar
Een heerlijk album

Luka
Goede nummers, heb alleen nooit kunnen wennen aan de solo's van Jan Hammer. Het idee dat het in wezen synthesizergitaar is, echt jammer. 'With a second chance' en Got my way' zijn ronduit slecht! Lukather-onwaardig!
'Swaer your love', 'Darkest night of the year' en 'Lonely beat of my heart' zijn voor mij van oneindige schoonheid. 3,5 *

avatar van Bart_86
In mijn ogen het beste album van Lukather, alhoewel ik eigenlijk niet kan kiezen tussen deze en Candyman.

M'n favoriete nummer is With A Second Chance, het is jammer dat dit nummer (op gitaar na) compleet met synths is ingespeeld, maar de melodieen en zang van Lukather vind ik echt ontzettend goed.
De rest van de nummers vind ik ook erg goed, alleen vind ik Twist The Knife en Drive A Crooked Road iets minder dan de rest. Maar nog steeds goed voor 5 sterren in mijn ogen.

Roy
Een aardig album, maar ik vind dat Lukather hier iets teveel probeert de rockheld uit te hangen. Iets teveel overgeproduceerd in mijn ogen.

Fall Into Velvet springt er wel uit wat mij betreft. Goede tekst en een heerlijke afwisseling tussen twee gitaristen en Jan Hammer op de keyboards.

avatar van itbites
Goede CD. Swear Your Love en It Looks Like Rain zijn mijn persoonlijke favorieten. Staan ook wel wat mindere nummers op, maar ach.

avatar van bauer
Vandaag voor het eerst gehoord.
Klinkt over het algemeen goed. Fall into velvet vind ik zeker niet het beste nummer, veel te langdradig. Verder geen negatieve klanken.
Favoriete nummers: Darkest night of the year, Lonely beat of my heart, Turns to stone en It looks like rain.

avatar van koel
Blijft een goede debuut solo plaat van Steve. Wel een hoog Whohohohoooo -gehalte, maar klinkt wel lekker in het gehoor. Fijne gastbijdragen van Eddie van Halen en Jan Hammer.

avatar van Bravejester
Uiteraard hier terecht gekomen door Toto maar net als het meeste van Toto doet me dit gewoon niets meer.

Fall Into Velvet en Twist The Knife steken er dan wel bovenuit vind ik maar ik onthoud mij van stemmen omdat ik het nu in ieder geval niet kan opbrengen dit album helemaal te luisteren.

avatar van iggy
Lekker solo debuut van Lukather. Solo vind ik hem vele malen leuker dan met Toto. Hij is dan wel geen geweldige zanger. Maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt door zijn wel geweldig gitaarspel. Want Steve is natuurlijk een meer dan prima gitarist. En dat bewijst hij dan ook op deze plaat. Vooral het machtige Fall Into Velvet is wat dat betreft het beste voorbeeld. Erg mooi en meeslepend nummer waar Steve de strijd aanbind met die andere gitaar geweldenaar Steve Stevens. Waardoor het nummer naar een fantastische climax wordt gedreven. Wat een vuurwerk zeg!! Klote van die verdomde fade out. Alle gitaarsolo's blijken ook nog eens live te zijn ingespeeld. Althans volgens het bijbehorende cd boekje. Eddie Van Halen zou alleen maar bass spelen op het eerste nummer ha. Onzin natuurlijk Eddie speelt gewoon gitaar bij Twist The Knife. Luister maar eens naar dat intro. Zal wel met contractueel gezever te maken hebben dat hij niet genoemd mag worden als gitarist of zoiets. Prachtig nummer trouwens. Helaas zijn niet alle nummers even sterk op deze plaat. Het is vooral de gitaar van Steve die het interessant moet houden. Sommige nummers zijn puur opgehangen rond zijn gitaar geweld. Een goed voorbeeld daarvan is oa Drive At Crooked Road. Mooi gitaar geweld hoor. Maar als nummer stelt het niet echt veel voor. En zo zijn er nog wat nummers die mij minder kunnen bekoren.

Heb hem nog eens live gezien in Maastricht. Met Jan Akkerman als voorprogramma. Een geslaagde avond natuurlijk. Met een Jan die toch meer indruk maakte dan Steve.

avatar van gigage
iggy schreef:
...Eddie Van Halen zou alleen maar bass spelen op het eerste nummer ha. Onzin natuurlijk Eddie speelt gewoon gitaar bij Twist The Knife. Luister maar eens naar dat intro. Zal wel met contractueel gezever te maken hebben dat hij niet genoemd mag worden als gitarist of zoiets. Prachtig nummer trouwens...

Het is of lijkt een herbewerking van een VH demo uit de 5150 tijd. Dus ik stem ja, agreed.

avatar van OzzyLoud
iggy schreef:

Klinkklare onzin wat hier beweerd wordt! Ook wat contract betreft..... welk contract dan?
Dat zeg ik als VH fan van bijna 40 jaar. Het nummer is geschreven door ons aller Eddie en zo zijn de gitaarpartijen ook gestoeld maar je hoort toch echt dat het Steve is. Bovendien zegt Lukather het zelf ook in zijn biografie.

avatar van OzzyLoud
Lukather is een redelijk goed geslaagd solo-debuut van Steve Lukather. De gitarist van Toto begint vlammend met Twist The Knife, duidelijk herkenbaar is de invloed van Eddie Van Halen op zijn gitaarspel. Het vlotte lekkere Swear You Love wordt opgevolgd door het prachtige mysterieus aandoende Fall Into Velvet waarin een lang duel verwerkt zit met Jan Hammer (keys) en Steve Stevens (gitarist van oa Billy Idol). Wat dit nummer meer kleur geeft is zeker de begeleidende vocalen van Cindy Mizelle.
Drive A Crooked Road is een lekker opzwepende rocker maar dan komt er de klad een beetje in. Darkest Night Of The Year weet nog wel te imponeren en Lonely Beat Of My Heart is nog wel een aardige semi-ballad maar dan heb je het wel gehad. Van de overige nummers is Got My Way nog goed te pruimen maar de rest weet mij niet te boeien en Steppin On Top Of Your World is gewoon een draak van een nummer.....
Zeker de eerste helft van de plaat heeft klasse genoeg om tot 3.5 te komen. Bovendien is zijn gitaarspel lekker losjes en dat bevalt mij ook wel.