The Who - BBC Sessions (2000)

Alternatieve titel: The BBC Sessions Live

Label: MCA

1. My Generation [Radio 1 Jingle] (0:59)
  2. Anyway, Anyhow, Anywhere (2:44)
  3. Good Lovin' (1:50)
  4. Just You and Me Darling (2:02)
  5. Leaving Here (2:35)
  6. My Generation (3:25)
  7. The Good's Gone (2:59)
  8. La La La Lies (2:26)
  9. Substitute (3:29)
  10. Dancing in the Street (2:25)
  11. Disguises (3:46)
  12. I'm a Boy (2:40)
  13. Run Run Run (3:18)
  14. Boris the Spider (2:47)
  15. Happy Jack (2:11)
  16. See My Way (1:50)
  17. Pictures of Lily (2:35)
  18. A Quick One (While He's Away) (7:02)
  19. Substitute [Version 2] (2:14)
  20. The Seeker (3:06)
  21. I'm Free (2:24)
  22. Shakin' All Over (3:07)
  23. Relay (5:17)
  24. Long Live Rock (3:57)
  25. Boris the Spider [Radio 1 Jingle] (0:10)
avatar van gijs van e.
Dit zijn fantastische versies van de bekende nummers. Prachtig vooral Im Free, Shakin All Over, My Generation Jingle en natuurlijk My Generation zelf maar ik waarschuw die versie kan schadelijk zijn voor je oren als je hem hard zet.

avatar van wolf
A Quick One (While He's Away) is geniaal! Eén van de beste nummers ooit! De rest is ook niet mis. 4*

EVANSHEWSON
gijs van e. naar The Who luisteren beschadigt mijn oor echt niet. Wàt je tegenwoordig op de radio moet aanhoren, DAT beschadigt je oren, omdat ik nog nooit zoveel rommel hoorde als dezer dagen op de "populaire" zenders, bweurk.

Dit even terzijde, want deze BBC Sessions zijn schitterend, het zijn telkens topbands en topartiesten waarvan deze sessies nu op cd worden uitgegeven, laat die BBc maar lekker verder doen, om van hun muzikale schatkamer harde ponden te maken, de fans zijn er maar goed mee!

****

avatar van gijs van e.
EVANSHEWSON schreef:
****

Ja wat je nou op 538 en zo hoort is echt 3 x niks.

avatar van Brutus
Wat een geweldig nummer is Long Live Rock. Ik kende dit nummer niet

avatar van nlkink
Brutus schreef:

Wat een geweldig nummer is Long Live Rock. Ik kende dit nummer niet

Een van de beste nummers op de rarities verzamelaar Odds & Sodds uit 1974. Eigenlijk een voorloper van het Quadrophenia album voordat Townsend een definitief idee had waar het met dat album naar toe moest.

In Engeland zelfs nog op single uitgebracht, maar is niets geworden. Onbegrijpelijk