The Who - Live at the Royal Albert Hall (2003)

Label: Steamhammer

1. I Can't Explain (2:51)
  2. Anyway, Anyhow, Anywhere (4:33)
  3. Pinball Wizard (3:44)
  4. Relay (8:14)
  5. My Wife (6:38)
  6. The Kids Are Alright (6:12)
  7. Mary Anne with the Shaky Hand (4:12)
  8. Bargain (6:52)
  9. Magic Bus (10:05)
  10. Who Are You (7:05)
  11. Baba O'Riley (5:48)

met Kennedy

12. Drowned (6:38)
  13. Heart to Hang Onto (4:41)
  14. So Sad About Us (3:19)
  15. I'm One (2:51)

met Eddie vedder

16. Getting in Tune (6:21)

met Eddie Vedder

17. Behind Blue Eyes (3:48)

met Bryan Adams

18. You Better You Bet (5:46)
  19. The Real Me (5:27)
  20. 5'15 (11:40)
  21. Won't Get Fooled Again (9:12)

met Noel Gallagher

22. Substitute (3:20)

met Kelly Jones

23. Let's See Action (5:15)

met Eddie Vedder

24. My Generation (5:30)
  25. See Me, Feel Me / Listening to You (5:04)

met Eddie Vedder en Bryan Adams

26. I'm Free (2:49)
  27. I Don't Even Know Myself (4:43)
  28. Summertimes Blues (3:20)
  29. Young Man Blues (5:54)
avatar van Drs. DAJA
Op dit concert is The Who op. Althans Roger Daltrey. Zijn stem is op. Hij haalt de hoogtes niet meer. Hoewel het nog steeds een heel boeied concert is door bijvoorbeeld de gastoptredens (Baba O'Riley is GEWELDIG).

Ik dacht echt toen ik dit zag dat Daltrey niet meer kon door zijn leeftijd, Live 8 heeft overigens het tegendeel wel bewezen.

Daltrey heeft inderdaad wel eens sterker geklonken, maar "op" is wat overdreven.

Ik heb de DVD en het is echt mooi om te zien hoe diep Brian Adams moet gaan om Behind Blue Eyes te kunnen brengen. Dat heeft hem volgens mij 5 jaar van zijn leven gekost.

Het is een leuke registratie van een lekker lang concert met goede gastoptredens, maar met de beelden er bij toch veel leuker.

Magis bus: 10 minuten!!!!!!!!!!
5:15 : 11:41 minuten!!!!!!!

wat gebeurt daar allemaal dan in die nummers?

Koop hem en weet het

Jij denkt zeker dat er geld op mijn rug groeit.
Ik verwachte toch eerder een simpel antwoord op mijn vraag.

avatar van ToetnL
Dit aardige schijfje net gekocht bij de MEDIAMARKT voor 10 euro.

En zeker geen miskoop, Daltrey is idd niet volledig bij stem maar dat maakt de muziek meer dan goed.

Geen slechte schijfjes!

Hypnoticz
Rokol schreef:
Magis bus: 10 minuten!!!!!!!!!!
5:15 : 11:41 minuten!!!!!!!

wat gebeurt daar allemaal dan in die nummers?

5.15: Een geniale bas solo van dhr Entwistle! Even genieten dus. Ook Drowned is zeer lekker. Heb ook de DVD.

avatar van Mod77
Als daltrey hier op was, dan kwam hij zeer goed terug in Ahoy vorig jaar. De gastoptredens zorgen ervoor dat deze schijfjes glinsteren in de cd speler.

bikkel
De oorspronkelijkheid van The Who is hier weer aardig terug te horen.Alles klinkt weer lekker rauw en des Who's.Drummer Zak Starkey is momenteel de juiste drummer op de juiste plek.Hij vult veel in en speelt lekker groovy.(eindelijk de juiste vervanger voor Keith Moon)en ik moet toch wel even slikken als je nu wijlen The Ox(John Entwistle)hoort spelen.Wat een typerende bassist was dat toch.Eentje die je er zo uitpikt.Daltrey klinkt zeker niet op.De hoge nootjes gaan niet allemaal even soepel,maar ik begrijp dat het een beetje het einde van de tour was,en dan zijn de stembandjes niet meer zo soepel.De acoustische set van Townsend vind ik ook meer dan de moeite waard.Dan hoor je pas echt in alle puurheid wat een geweldige componist hij is.Het duet met Paul Weller(so sad about us)is waanzinnig.
De gastoptredens zijn leuk,maar niet noodzakelijk.The Who als band is al een feest van herkenning.En dat na zoveel jaar!

avatar van BenZet
Ben het met bikkel eens. Echt een goed album. Lekker stevig en goede geluidskwaliteit

avatar van beaster1256
prachtige live cd van the who , aan zo'n sterke nummers en gitaartechniek en bas van john kan er niet veel gebeuren ook zak is zeer sterk als drummer en idd roger zijn stem is niet meer wat het was maar dit is gewoon een fantastisch goed optreden !

avatar van Michiel Cohen
Kan het zijn dat deze ook op dvd is verschenen?

avatar van nlkink
Michiel Cohen schreef:

Kan het zijn dat deze ook op DVD is verschenen?

Correctemundo! De show was georganiseerd om geld in te zamelen ter bestrijding van kinderkanker. Tal van beroemdheden werkten mee. Vandaar dat er ook een DVD is uitgebracht waarvan de opbrengst ook naar het goede doel ging.

avatar van haythijs
nlkink schreef:
Michiel Cohen schreef:

Klopt idd, de dvd was min of meer mijn eerste echte kennismaking met deze band. Ik kende dan wel de ‘hits’ en hun legende, maar dat was het dan ook wel.
Talloze keren bekeken, wat een heerlijke dynamische rauwe show. Erg fijne geluidsmix ook, het dondert de luisterruimte binnen. En van daaruit verder in hun catalogus gedoken, godzijdank!