Gorillaz - The Singles Collection 2001-2011 (2011)

Hip-Hop / Rock
Label: Parlophone

1. Tomorrow Comes Today (3:14)
  2. Clint Eastwood (5:43)

met Neneh Cherry

9. El Mañana (3:51)
  10. Stylo (3:53)

met Bobby Womack en Mos Def

11. Superfast Jellyfish (2:58)

met De La Soul en Gruff Rhys

12. On Melancholy Hill (3:29)
  13. Doncamatic (3:21)

met Daley

14. Clint Eastwood [Ed Case / Sweetie Irie Refix - Edit] (3:41)
  15. 19-2000 [Soulchild Remix] (3:29)
  16. Feel Good Inc [Noodle's Demo] * (2:49)
  17. Stylo [Labrinth Remix] * (4:15)

met Tinie Tempah

avatar van CoExiSt
Ben niet zo'n liefhebber van verzamelaars... maar deze gaat er absoluut komen! Ik mis alleen hier en daar een track helaas.

avatar van Poepgezicht
Welke singles mis je dan?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
- Lil' Dub Chefin
- Rhinestone Eyes
- Revolving Doors
- Amarillo

En die [Ed Case & Sweetie Irie Refix] hadden ze er gerust mogen aflaten.

avatar van dynamo d
't Was weliswaar geen single maar ik mis toch wel Hong Kong op deze verzamelaar.

avatar van Arrie
Wat moet die refix van Clint Eastwood nou weer op dit album? Was dat überhaupt een single?

avatar van Linius
Die was eigenlijk nog beter dan het origineel. En misschien geen single volgens het boekje, maar een veel gedraaid nummer in het club circuit was het zeker

avatar van pureshores
de Ed case refix was gewoon een remix op de cdmaxi van Clint Eastwood.

Dit is zeker weer een kerstimpuls van de platenmaatschappij, voegt bar weinig toe als je de albums en de B-sides albums al hebt

avatar van niels94
Is die refix van Clint Eastwood dezelfde als de remix op het debuutalbum? Dat vind ik namelijk gewoon echt een ongelooflijk slechte remix.

Yann Samsa
Wat is dit nou weer? Oh ja, ik weet het: nutteloos!

avatar van niels94
Een verzamelaar, zoals er zoveel zijn van zoveel bands? Ik vind het niet gek dat ze er ook één van Gorillaz uitbrengen. Goede singles zat, inmiddels. Ik moet zeggen dat ik het ook niet zo op verzamelaars heb, maar deze verzamelaar is even 'nuttig' als elke andere, zeker aangezien het niet al de 5e is.

magic spells
Waar is Rhinestone Eyes?

Yann Samsa
niels94 schreef:
Gorillaz is geen hitband, die met grootse commerciële successen een werelband is geworden. Dat er om de haverklap een (bijvoorbeeld) Queen compilatie komt, kan ik verstaan: da's iedere keer weer een gat in de markt. Gorillaz is niet echt een band die los van de liefhebbers, die reeds de platen (met de singles die hier opstaan dus) hebben, nog veel andere fans heeft. Nutteloos dus.

avatar van Arrie
Ze hebben in Engeland anders toch vijf top 10-hits gescoord, en nog een zooi kleinere hits. Ik denk dat je je toch wel vergist, Ferre, in Nederland/België scoren ze misschien geen hits, maar hun singles worden toch veel gedraaid op MTV, en in hun thuisland doen ze het goed in de hitlijsten.

avatar van niels94
Ik ben het met Arrie eens. Als Gorillaz al geen verzamelalbums mag uitbrengen, mag bijna geen enkele band dat meer.

Maar ik ben en blijf verbaasd over wat die refix van Clint Eastwood hierop doet. Als ik heel eerlijk ben, ben ik verbaasd dat die Ed Case en Sweetie Irie hier überhaupt mee op de proppen durfden te komen, laat staan dat Damon Albarn of wie dan ook het goed genoeg vond om op een album en zelfs een verzamelalbum te zetten. Ik begrijp er oprecht helemaal niks van, ik vind het écht een slechte remix. Wat hebben ze nu eenmaal gedaan? De beat van Clint Eastwood overgenomen en in een blij deuntje veranderd en er doodsimpele drums ondergezet: je beat is af. Men neme het refrein over en versnellen hem simpelweg ( ) zodat daar ook helemaal niets meer van over blijft. Vervolgens vervang je de geweldige verses van Del door enkele abominabel slechte verses die in mijn ogen op werkelijk elk punt falen, ze zijn doodsaai, de flow is verschrikkelijk en ze slaan verder nergens op. Verschrikkelijk gewoon. Het enige knappe aan dat nummer is, is dat ze het nog voor elkaar weten te hebben gekregen het fenomenale Clint Eastwood, één van mijn favoriete nummers aller tijden, tot iets vreselijks te degraderen. En dat staat hier dan wel op en Rhinestone Eyes niet? Misschien heb je het al gemerkt, maar ik kan er niet over uit

magic spells
Ferre Clabau schreef:
Gorillaz is geen hitband

Zatgedraaid is een groot woord, maar kom ik toch af en toe is op TMF, Jim of MTV tegen. Zeker wel een redelijk commerciële band en scoort veel hits. Superfast Jellyfish bijvoorbeeld, was een grote hit. In de Free Record Shop heb je ook van die mugs met Plastic Beach erop.

avatar van Murdoc023
Dit vind ik toch wel erg jammer. Commercieel geneuzel. Aan de andere kant, hier heeft Damon Albarn natuurlijk helemaal niets mee te maken. Daardoor blijf ik bij mijn mening dat de muziek niet commercieel is.

avatar van Darkzone
Deze verzamelaar kan ik gelukkig in een stuk achter elkaar afspelen, waar ik dat met de albums vaak moeite mee heb.
Misschien had er voor de fans een 2e schijfje bij gekund met overige favoriete tracks van de fans zelf???

avatar van Murdoc023
Volgens mij zijn dit de favoriete tracks van de fans zelf, namelijk de hits. Als Damon Albarn dit in zou mogen vullen zou er best een grappige tracklist kunnen ontstaan. Al blijft dat natuurlijk speculeren.

avatar van Cor
Cor
Ja! Lekker hoor. Nog eens even alle bekende hoogtepunten en wat minder bekende, maar niet leuke songs. Gorillaz is in staat om hele beklijvende, pakkende liedjes te maken, die nooit vervelen. Mooie verzamelaar.

Mooi album heb helemaal niet het idee dat ik naar een verzamelaar zit te luisteren. Wel jammer dat het nog geen zomer is, dan klinkt het allemaal nog lekkerder.

Is al even niet meer op vinyl te krijgen. Ik had 'm toen in mijn handen, maar kocht 'm niet omdat ik de cd al had. Net toch nog voor de normale prijs kunnen kopen op Ebay: er zijn er nog 2, dus mocht je willen?

avatar van Mjuman
west schreef:

Ik hoop niet dat je meer dan 3 tienen hebt betaald

The Singles Collection 2001-2011 [VINYL] by Gorillaz: Amazon.co.uk: Music

Ooit de 8 * 7" set cadeau gedaan aan mijn zwager; mooi cadeau, toch

Hé verdraaid zeg: die hebben er ook weer een paar! Oh nee, het is de marketplace maar dan vanaf 31 Pond + verzending. Hier dan weer niet (let op de prijs):

Amazon.fr : The : CD & Vinyles

Ik heb er inderdad 3 tienen (incl. verzending) voor betaald.

avatar van Mjuman
Het thema blijft dus: vergelijken. Overigens is de tijd nu egt wel voorbij dat je op Amazon bij affiliates 2ehands vinylkoopjes kon doen; de verzendkosten zijn nog steeds meer rond de twee euro, maar de prijzen zijn fors gestegen; bovendien kom je steeds vaker van die potloden tegen die niet buiten de UK willen versturen.

Ik heb trouwens werkelijk geen idee of hij echt in zijn nopjes is met die single box - en dat zou dus eigenlijk wel moeten Hij zit momenteel in een Sophia- en BlocParty-fase.

avatar van pureshores
De Soulchild remix pruim ik wel beter dan het origineel van 19/2000.
Demon days periode is het leukst voor mezelf, ik vind Clint Eastwood eigenlijk maar zozo (verstopt zich onder deken)