Vektor - Outer Isolation (2011)

Label: Heavy Artillery

1. Cosmic Cortex (10:22)
  2. Echoless Chamber (5:16)
  3. Dying World (5:17)
  4. Tetrastructural Minds (5:21)
  5. Venus Project (6:46)
  6. Dark Creations, Dead Creators (3:25)
  7. Fast Paced Society (6:45)
  8. Outer Isolation (8:27)
avatar van Don Cappuccino
Inmiddels zijn er 2 nieuwe nummers te horen op de Bandcamp van het label: Dying World en Dark Creations, Dead Creators. Die laten horen dat Vektor steeds meer zijn eigen kant op gaat en steeds meer Voivod-invloeden heeft. Mooi!

McRoland
Thnx Don ik ga het even beluisteren. Het debuut was in ieder geval erg goed!

avatar van laboomzaa
Knalt nu door de speakers!! Machtig prachtig!!

avatar van Don Cappuccino
Instrumentaal is dit album echt helemaal in orde maar ik erger me echt kapot aan de zang. Vooral bij Tetrastructual Minds, man! Die kleuter die zijn zin niet krijgt in de speelgoedwinkel-krijs hoef ik echt niet te horen. En dan ook nog 3 keer! Ik hoop dus dat er nog een instrumentale versie komt. Jammer hoor.

avatar van laboomzaa
Ik heb totaal geen moeite met de zang!! Geeft juist het smerige aan de muziek!! Verder is het een lekkere harde snelle plaat!!

avatar van Cabeza Borradora
Hun debuut was een van de meest opgemerkte albums in het MAv/dW topic.
Voor wie Spotify niet gebruikt (of gratis luistertijd wil besparen): Je kan het volledige album streamen op de Heavy Artillery Records webpage (hier).

avatar van Kronos
Bedankt voor de tip Cabeza. Ik zit nog in mijn eerste drie maanden met spotify dus kan nog onbeperkt gratis luisteren.

laboomzaa schreef:
Verder is het een lekkere harde snelle plaat!!

Opvallend snel vaak. En omdat de muziek ook niet echt in de lage tonen zit lijkt het soms wel alsof de stream er tegen 78 toeren/minuut wordt doorgejaagd.

Op een oud mono-platendraaiertje (met lampen) waar die snelheid nog opzat speelde we vroeger zo wel eens een nummer af voor de lol.

Beter werd de muziek er niet mee en Vektor weet mij met deze nieuwe ook niet echt te charmeren. Het spelletje om ter snelst boeit mij niet meer zo. Ja, ik word oud.

avatar van wizard
Ik zit hem nu ook van de stream te luisteren.
Het begin van het eerste nummer deed me denken dat ze per ongeluk de vorige plaat online hadden gezet. Verder kan ik me wel een beetje in Kronos' commentaar vinden.

avatar van king_pin
Mn wenkbrauwen schoten af en toe wel omhoog wanneer de zanger ging gillen. Flotsam & Jetsam een octaaf hoger! Waar haalt ie t vandaan
Maar eigenlijk vond ik dit (gehypte) album niet bijster interessant, eigenlijk zelfs een beetje saai :O Thrash moet niet saai in de oren klinken! Misschien dat ik m later nog een keer draai als ik weer een thrashmetal kick heb.