Manfred Mann - Up the Junction (1968)

Alternatieve titel: Manfred Mann Go Up the Junction

Score
Label: Fontana

1. Up the Junction (4:36)
  2. Sing Songs of Love (2:00)
  3. Walking Round (2:14)
  4. Up the Junction (1:09)
  5. Love Theme (2:12)
  6. Up the Junction (1:47)
  7. Just for Me (2:25)
  8. Love Theme (2:02)
  9. Sheila's Dance (2:03)
  10. Belgravia (2:44)
  11. Wailing Horn (2:23)
  12. I Need Your Love (1:40)
  13. Up the Junction (2:13)
  14. Eastern Street * (2:28)
  15. Mohair Sam * (3:16)
  16. Love Bird * (3:03)
  17. Brown and Porters (Meat Exporters) * (2:31)
  18. I Love You * (2:48)
  19. I Think It's Gonna Rain Today * (3:30)
  20. Budgie * (2:38)
  21. Sitting Alone in the Sunshine * (2:24)
  22. Please Mrs. Henry * (3:09)
avatar van Toon1
Manfred Mann lijkt gewoon maar een van de vele British Invasion popbands uit de jaren '60 maar net als vele anderen werden ze ook geinspireerd door de psychedelia in 1967-68. Dit album is hun beste uit die periode. Maar doordat deze plaat niet door alle leden van de band werd opgenomen, werd hij spijtig genoeg genegeerd en niet echt gepromoot.
Het album zelf doet denken aan de vroege Traffic, en bevat prachtige jazz-achtige popnummers, met als uitschieters voor mij de melancholische titeltrack en het tweede nummer. Kortom; een prachtige soundtrack die helemaal overeind blijft zonder de (nu helemaal vergeten) film en één van de betere Britse psychedelische platen uit de sixties.

Pieter Paal
De single-versie van de titeltrack is nog steeds een geniaal nummer en een van de beste songs uit Manfred Mann's oeuvre.

avatar van Toon1
Eigenlijk een ontzettend lekker plaatje. Ik zou het zowaar bijna op 4.5* zetten. Spijtig dat het zo'n onbekende plaat is (niet alleen op MuMe), dit verdient meer luisteraars. Dat titelnummer