Burzum - From the Depths of Darkness (2011)

Noorwegen
Label: Byelobog

1. The Coming (Introduction) (0:25)
  2. Feeble Screams from Forests Unknown (7:48)
  3. Sassu Wunnu (Introduction) (0:45)
  4. Ea. Lord of the Depths (5:23)
  5. Spell of Destruction (6:47)
  6. A Lost Forgotten Sad Spirit (11:30)
  7. My Journey to the Stars (7:51)
  8. Call of the Siren (Introduction) (2:00)
  9. Key to the Gate (5:14)
  10. Turn the Sign of the Microcosm (Snu Mikrokosmos' Tegn) (9:50)
  11. Channeling the Power of Minds Into a New God (4:56)
avatar van vork666
Interessant idee, opnieuw opgenomen nummers van eerdere albums. Ben hier wel benieuwd naar, ik hoop de Burzumsound van na Filosofem terug te horen. Ook wel prettig dat er niets van Fallen op staat.

avatar van Edwynn
Wat moeten we hier nu weer mee? Varg Vikernes die de trend om oud spul opnieuw op te nemen gewoon zonder gene achterna hobbelt. De laatste der mohicanen die wars was van alle trends. Maar met het oude spul was toch niets mis?
Nee, hier ben ik dus niet nieuwsgierig naar.

avatar van vork666
Daar zit ook wel wat in. Was ook niet van plan er ook maar één cent aan uit te geven, maar wie weet wordt het wat leuks.

avatar van Eddie
Het heeft echter ook wel iets om nummers 'Feeble screams...' en 'Ea.Lord of Depts' met een goede productie te horen, zo komen de nummers wellicht meer tot wasdom, dan we gewend zijn. Ik mis trouwens wel een aantal nummers zoals Jesus Tod en Dunkelheid. Verder valtop dat zo;n beetje de helfd van de nummers van het dbuur Burzum afkomstig zijn. Ik ben hier echter wel benieuwd naar.

avatar van Edwynn
Het was ook precies zijn bedoeling om een compilatie te brengen met enkel materiaal van de eerste twee albums
Ik heb zelfs ergens gelezen dat een zelfde soort compilatie met materiaal van Hvis Lyset Tar Oss en Filosofem in de maak is.

Dus uw gebeden worden verhoord door de man.

avatar van Metalhead99
Zeker niet verkeerd, maar ik ben meer voor de oude versies. Persoonlijk vind ik de wat mindere geluidskwaliteit wat bij Burzum z'n stijl passen.

avatar van Edwynn
Het gekke is dat het nog steeds (bijna) net zo lo-fi klinkt. Helemaal des Burzums natuurlijk maar het voegt gewoon geen zak toe aan de originelen. De vocalen hebben helemaal geen bite ofzo. Geef mij maar het wolvengehuil van weleer.

avatar van Eddie
Ook weer een release die meer dan de moeite waard blijkt te zijn. Het blijft appart om deze nummer na een jaar of 18 weer als 'nieuw' te horen. Maar gelukkig is het nog wel steeds de echte Burzum, en is het geen plaat geworden zoals 'Stormblast 2005. Ik hoop dat er wel een vervolg komt met nummers van de ander twee paten. Het is weer net als op zijn laatste twee platen met nieuwe nummers alsof je terug gaat naar 1993. Het zou alleen wel eens een keer tijd worden voor een live optreden.