Marsen Jules - Herbstlaub (2005)

Duitsland
Electronic
Label: City Centre Offices

1. Fanes D'automne (6:09)
  2. De La Mort D'un Cygne (5:30)
  3. Aurore (7:40)
  4. Aile D'aigle (7:33)
  5. Tous les Coeurs de Cette Terre (7:23)
  6. Chanson du Soir (5:20)
avatar van bas
bas
rustgevend; klassieke waves; perfect op een stille zondagochtend ... pure schoonheid van het city centre office label

Deze staat bovenaan mijn te kopen lijst. Ik hoorde een poosje geleden een aantal fragmenten en het lijkt mij een geweldig album!

avatar van Mister Orange
klinkt erg goed op het eerste gehoor, gaan we ff verder beluisteren

Heb deze inmiddels alweer een tijdje in huis. Geweldig album! Zeer geslaagde mix tussen ambient, electronica en klassiek. Krijgt van mij 4,5 ster.

avatar van eviljoke
Na het eerste nummer dacht ik 'dit wordt hier overgewaardeerd', maar dat was alleen maar tijdens dat nummer. Het is een album dat de mooiste geheimen pas achteraan prijsgeeft, en het luistergenot was dus in stijgende lijn. Een 4 sterren als basis, niet slecht na een moeilijke openingsdans.....

avatar van The Scientist
Erg mooi ja, vooral het laatste nummer bevalt me zeer goed, ook ik begin met een 4*

_2M
Prachtig dit, met de opener als uitschieter. Ik begin met een dikke 4*.

avatar van pulpjannis
Geniale cd. Hij heeft wel wat tijd nodig.

avatar van Monsieur'
Herstlaub is niet te beschrijven bijna. Een warme intrigerende plaat. Kleurrijk. Bruin, een beetje roze maar toch ook veel donkerrood. Elegantie. Jules pakt je langzaam in in een deken die je niet meer wil afdoen. Hij geeft je een brief mee, een brief die je mag pas openen na 11 minuten en 36 seconden.
Terwijl je daar ligt, in deze deken, flitsen er allerlei beelden op. Een melkwitte lucht die donkerder word, een aankomende regenbui misschien..
Het doet je niets.
Je ligt en blijft liggen.
Je blijft warm in de soms gure windvlagen, warm door de opzwepende klanken van Fanes D'automne. De La Mort D'un Cygne neemt je mee in haar mystieke melancholische melodie die je nooit echt te pakken zal krijgen.
De tijd verstrijkt. Je opent de envelop en vind daar een spiegeltje.
Aurore begint.
Aurore
Aurore is dat spiegeltje. Het weerspiegelt hoop, wederopstanding, zonlicht wellicht.
Tous les Coeurs de Cette Terre is het punt dat je beseft dat je zo fragiel bent. Je waant je door het donker geworden bos. Je ziet lichtjes maar bereikt ze niet. De blaadjes knisperen maar je bent zo lichtvoetig. Elk moment lijkt op het vorige, je loopt, loopt en loopt. Je zal niet verder komen.
Het geeft niks.
Na de plaat zul je willen terugkeren naar dit bos. Zal Jules je een andere deken geven, maar zie je de contouren van je vorige ligplek.
Je was hier eerder.
Je zal vaker komen.
Omdat Herbstlaub geheimen heeft.

avatar van popstranger
Mooi geschreven Monsieur'. Kan er niet veel aan toevoegen dan dat dit een ideaal album is in dit deel van mijn leven en dat Aurore een intens mooi nummer is dat troost en licht geeft in donkere tijden.

avatar van Monsieur'
Fijn om te horen mijn vriend.