BOY - Mutual Friends (2011)

3,95

Duitsland
Label: Grönland

1. This Is the Beginning (3:29)
  2. Waitress (3:13)
  7. Waltz for Pony (3:41)
  8. Boris (3:19)
  9. Oh Boy (3:36)
  10. Skin (4:05)
  11. Silver Streets (5:29)
  12. July (5:51)
  13. Waitress [Acoustic] * (2:35)
  14. Drive Darling [Acoustic] * (3:52)
  15. Little Numbers [Acoustic] * (3:41)
  16. Boris [Acoustic] * (3:24)
  17. Skin [Acoustic] * (3:21)
  18. July [Acoustic] * (4:15)
13 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van Papartis
geplaatst: 14 november 2011, 11:25 uur [permalink]
Lekker feel good plaatje. Luistert lekker weg.
Ik hoor een beetje Kate Nash terug.

avatar van berghti
geplaatst: 24 november 2011, 06:57 uur [permalink]
BOY. Ernstige sensatie

avatar van inquestos
geplaatst: 11 januari 2012, 20:03 uur [permalink]
Zie ik het goed, heeft Boy hier een EBBA Award voor gewonnen? Volledig terecht!

12 nummers en 12 maal raak, maar vooral Boris . Hangt bij mij al een tijd tegen de 4,5 sterren aan.

geplaatst: 7 juni 2012, 18:45 uur [permalink]
Little Numbers krijgt wat airplay de laatste tijd op 3fm, leuk nummer! Zal binnenkort maar even het gehele album beluisteren.

avatar van inquestos
geplaatst: 7 juni 2012, 18:53 uur [permalink]
Zeker doen, Little Numbers is de vrolijke noot op het album, de andere nummers zijn wat ingetogener, maar zeker niet minder goed. Ze staan 16 juni in Paradiso, wellicht vandaar de aandacht.

avatar van erwinz

geplaatst: 28 juni 2012, 14:48 uur [permalink]
Eerst drogen ze ons af op het EK en nu verrast Duitsland ons met heerlijke zomerpop. In Duitsland al een jaar een hit, maar nu gaat Nederland als een blok vallen voor deze twee dames.

Lees mijn volledige recensie op:
De krenten uit de pop: BOY - Mutual Friends - dekrentenuitdepop.blogspot.nl

Erwin

avatar van sirenen
geplaatst: 9 juli 2012, 21:36 uur [permalink]
Debuut cd van deze dames ligt heel plezierig in het gehoor. Het zijn stuk voor stuk juweeltjes met een eigen karakter, relaxed en met veel gevoel. Over het geheel genomen blijft het boeien. Natuurlijk zijn er enkele uitschieters, mooiste nummer vind ik July. Daarnaast zijn ook de nummers Waitress, Drive Darling, Railway, Boris, Skin en Silver Streets pareltjes. Een perfect debuut en belooft veel voor de toekomst!

avatar van Malleus75
geplaatst: 11 juli 2012, 19:20 uur [permalink]
Ben ik de enige die hier eerst dacht dat ik Feist hoorde? Echt een lekkere plaat, luistert makkelijk weg, hopelijk na 5 keer draaien nog steeds interessant.

avatar van RoyDeSmet
geplaatst: 16 juli 2012, 15:26 uur [permalink]
Fijn album. Met drie kwartier niet te lang. Het ligt allemaal lekker in het gehoor.
Doet me soms wat denken aan iets anders, maar ik weet niet waar aan. Een soort combinatie tussen Julia Stone en First Aid Kit, maar dan commerciëler, denk ik. Niet dat dat per se een slecht punt is
Aah, ik weet het! Agnes Obel!

Soms stoor ik me echter wat aan de té 'commerciële' teksten als 'seven little numbers, baby, this could be the start' (Little Numbers). Andere teksten vind ik juist wel weer heel leuk gevonden, zoals de 'polaroid pictures' waarover ze in 'Skin' zingen. Na Little Numbers zakt het overigens een tijdje wat in, maar is het nog steeds goed aan te horen.

Instrumentaal zit het heel goed in elkaar, en de stemmen zijn heel fijn.
Luistert heel lekker weg. 3.5 ster met voorzíchtig uitzicht naar 4 sterren.

avatar van branswyck
geplaatst: 21 oktober 2012, 10:48 uur [permalink]
Gisteren ontdekt als voorprogramma van Katie Melua. Zalig gewoon!
Vooral Drive Darling en Little Numbers.

avatar van Supersid
geplaatst: 15 januari 2013, 21:49 uur [permalink]
Extra pluim voor de geweldige single "little numbers" - Het gebeurt zelden dat ik cd's koop nadat ik er een nummer van op de radio gehoord heb. Hier was het echter geweldig raak. Meevaller dat de rest van de plaat amper moet onderdoen!

avatar van fatima
geplaatst: 23 maart 2013, 21:54 uur [permalink]
hier een mooie acoustische set van twee weken geleden, met drie nieuwe songs (waaronder een black peas cover...). Ze zijn nu een trio, en ik heb het idee dat ze het allemaal wat serieuzer aanpakken dan bij de start. Momenteel een Amerikaanse tour, en daarna waarschijnlijk een tweede album en een europese tour. De muziek wordt er in ieder geval zeker niet minder van...

avatar van 123poetertjes
geplaatst: 12 juli 2016, 09:58 uur [permalink]
Na al een paar jaar lang hun hitsingle geweldig te vinden dacht ik om maar eens wat meer van dit duo te proberen. En het grappige is dat hoe vaker ik het luister, hoe meer ik merk dat Little Numbers compleet overschaduwd wordt door andere nummers op de plaat die nóg beter zijn. En dan met name Army, Drive Darling, Railway en Boris, maar eigenlijk is alles gewoon heel toegankelijk, heel prachtig en heel aanstekelijk. Dicht tegen toptienmateriaal aan, maar er zijn een paar kleine dingetjes die dat tegenhouden. Zo vind ik Waltz for Pony niet echt uit de verf komen, en zoals hierboven al gezegd zijn de teksten soms wel heel vlak (dat tweede couplet van Waitress, ik bedoel kom op zeg). Maar die enkele minpuntjes daargelaten de ideale popplaat die je vooral tijdens een lange treinreis moet draaien. En hoewel de opvolger ook prima is, mist die eigenlijk op alle fronten de magie van dit prachtige debuut.