Sleater-Kinney - The Woods (2005)

Label: Sub Pop

1. The Fox (3:25)
  2. Wilderness (3:40)
  3. What's Mine Is Yours (4:58)
  4. Jumpers (4:25)
  5. Modern Girl (3:01)
  6. Entertain (4:56)
  7. Rollercoaster (4:55)
  8. Steep Air (4:05)
  9. Let's Call It Love (11:02)
  10. Night Light (3:40)
  11. Everything * (3:26)
  12. The Fox [Live] * (3:13)
Yak
Is dit echt de Geweldige Comeback, 42? Dat maakt me wel benieuwd, vooral omdat hun vorige plaat me zo tegenviel.

Dit damestrio blijft mij verbazen. Waar de vorige albums het vooral van de onuitputtelijke energie en passie moesten hebben staat dit album ook technisch en inhoudelijk als een huis. Heerlijke ruwe sound. Soms is duidelijk te horen dat er geïmproviseerd is (met positief resultaat). En Corin Tucker blijft een waanzinnig goede zangeres.

Hoogtepuntjes: "The Fox", "What's Mine is Yours" en "Let's Call It Love/Night Light"

4,5 uit 5

Yak
Overigens: de dames hebben 'Entertain' op hun site gezet ter downloadvermaak, hierzo. Dat klonk alvast behoorlijk goed.

Yak schreef:

De video staat er ook. Leuke clip bij een goed nummer dat zo van "Dig Me Out" had kunnen komen.

Yak
4* alvast, maar dit kon nog wel eens hoger worden. Het deed me af en toe zelfs aan Modest Mouse anno '96 denken.

Yak
Je kan het album in z'n geheel beluisteren op de SK-site van Subpop, hiero.

Een 9 op Pitchfork, maar ik ken deze hele band niet..

wat voor soort muziek maken ze?

Yak
Vroeger was het louter krijsende meidenrock (wel hele goede! ), maar tegenwoordig is het eh... 'volwassen klinkende' krijsende meidenrock.

Luister hier naar Oh!, van hun vorige album One beat.

paranoidandroid
Dit rockt toch wel als een motherfucker. Kan menig man nog een puntje aan zuigen, zou ik zo zeggen.

Het garage-achtige, in het rood-staande karakter van deze plaat vind ik wel ok. Wat ik echter niet tof vind is het idioot hoge volume waarmee dit album je boxen uit knalt. Loudness Wars etc etc. Kan er echt niet langer dan 1 nummer naar luisteren. Jammer, want heb het idee dat het geschreven materiaal best sterk is. Had Steve Albini dit laten produceren/opnemen of zo. Het verbaasd me sowieso dat de dames nooit met hem gewerkt hebben...

Linus Van Pelt
ThirdEyedCitizen schreef:

Dave Fridmann krijg je dat he, de man is nogal van het in het rood maar niet gruizig produceren iets dat hij eerder deed bij o. flaming lips en (latere) Mercury Rev. Mij trekt het prima maar ik snap je punt

avatar van Rudi S
Oh boy wat een opener en dan dat geweldige Jumpers gevolgd door het prachtige speelse Modern Girl.
Het einde is ook geweldig met de furie van Let's call it love en die ontlading in Night Light