...And You Will Know Us by the Trail of Dead - Source Tags & Codes (2002)

Label: Interscope

1. Invocation * (1:32)
  2. It Was There That I Saw You (3:57)
  3. Another Morning Stoner (4:33)
  4. Baudelaire (4:16)
  5. Homage (3:29)
  6. How Near How Far (3:54)
  7. Heart in the Hand of the Matter (4:48)
  8. Monsoon (5:53)
  9. Days of Being Wild (3:26)
  10. Relative Ways (4:03)
  11. After the Laughter (1:15)
  12. Source Tags & Codes (6:08)
  13. Blood Rites * (1:58)
Volgens mij is dit het enige album dat ooit een 10 kreeg van Pitchforkmedia. Ze waren daar zo positief over dit album, dat ik van de recensie alleen al kippenvel kreeg. Het is dan ook een geweldige album...

Het nieuwe album - Worlds Apart - komt volgend jaar uit, maar is al uitgelekt. Vooralsnog klinkt ie weer heel goed...

avatar van SilverGun
"enige"? OK Computer en Kid A van Radiohead en Yankee Hotel Foxtrot van Wilco hebben (naast nog een zooi re-releases van klassieke albums) dat cijfer eveneens gekregen hoor

avatar van gemaster
Ik wilde net hetzelfde tikken. Naast die 3 albums kan ik er trouwens nu even niet zo snel eentje bedenken.

Ah, bij die albums is me dat dan ontgaan.

Voor meer 10en houd ik me graag aanbevolen.

The Flaming Lips - The Soft Bulletin
Television - Marquee Moon(die is trouwens helemaal terecht)

En dat zijn eigenlijk de enige die ik kan vinden. Komt natuurlijk ook omdat ze alleen reviews hebben van midden jaren '90 tot nu en een enkele re-release van een klassieker.

avatar van gemaster
Nu zit ik trouwens nog een beetje rond te neuzen en er zijn nog wel meer klassiekers die een 10 scoorden. Animals van Pink Floyd en London Calling van The Clash. Pavement scoort trouwens ook goed met Slanted & Enchanted en Crooked Rain, Crooked Rain, beide hebben een 10.

avatar van SilverGun
Another Morning Stoner blijft toch wel een machtig nummer. Wát een drumwerk. Wát een energie. En hij loopt ook zo mooi over in Per Second Second van The Wrens op m'n zelfgemaakte verzamelplaat

Allmusic
Muzikaal klinkt het best goed, maar wat een vreselijke zang. Was er niet een term voor dit soort muziek, Emocore ofzo? Indertijd ook door Oor de hemel ingeprezen. Geweldige bandnaam, maar toch: nee dank je. 2*

DonDijk
maar je hebt wel een cd van hun in je top 10 staan

J Casablancas
Volgens mij niet hoor.

Eerste drie nummers zijn erg sterk, daarna daalt het niveau behoorlijk, jammer. 3*

sxesven
Enerzijds een fijn plaatje, want scheurt en rammelt uitermate degelijk. Muzikaal en songwise zit het allemaal knap genoeg in elkaar, hoewel ik de klik een beetje mis. Het mist net iets, maar ik vind het lastig om er de vinger op te leggen - de 10 die Pitchfork hier bijvoorbeeld aan gaf vind ik dan ook lastig te bevatten, maar ja, dat blijft iets subjectiefs. Draaien doe ik dit al niet bijzonder vaak, het plaatje uitzitten zit er al helemaal niet vaak in. Bovendien vind ik het drumwerk eerlijk gezegd wat rommelig en 's mans neiging om con-stant-op-die-bek-kens te rammen nogal vervelend. Bij nader inzien degradatie naar 3*.

avatar van Loelie
Briljante plaat, zal niet te bescheiden zijn: de beste plaat van dit millennium (tot nu toe)!

avatar van we tigers
dit is de enige echt goede plaat van deze band. hierna zijn ze volledig het noorden kwijt geraakt. erg jammer.
Maar deze blijft een enorme schop in je kop! erg lekker!

avatar van Gajarigon
Ietwat banale rockmuziek, die uitblinkt op de momenten dat het wat kalmer mag: Days Of Being Wild heeft een prachtige 'middle eight'. Maar eens die zanger ertussen begint te schreeuwen, de distortionpedalen worden ingestampt en de drummer (zoals eerder gezegd) besluit alles onder een berg cymbaalgeruis te plaatsen, is het allemaal een stuk minder. Enkele goede nummers toch, maar desondanks net geen voldoende: 2*.

Dro
Haha, ik zie net dat deze band van een oud lid van de new kids on the block is

Vast oud nieuws, ik wist het niet!

RobertJ
Yeah right...

bron?

AvRiL*AsHLEe*fan
Wat een geweldige CD is dit. Vind het denk ik de beste van ze.
Heb de CD net besteld via de site van de FRS, maar de levertijd is 2 - 4 weken, dus dat wordt nog een tijdje wachten.

Ik wacht nog even met stemmen op het album, aangezien ik Invocation niet ken en dat het favoriete nummer is hier.
Maar krijgt van mij waarschijnlijk 4,5* of 5*.

avatar van evil23
Erg sterke opvolger van : Madonna. De cd staat vol met prachtige songs.
Minder noise maar toch gewoon een goed album. Live waren ze toen onvoorspelbaar en sloopten toen nog drumstellen , gitaren en zelfs boxen vlogen de zaal in tijdens het concert in de Effenaar.

avatar van evil23
ik heb inmiddels na lang zoeken ook de versie met de extra track: Blood Rites in Engeland op de kop kunnen tikken. Voor wie het nummer niet kent : het is lekker snel , kort(2 minuten) en noisy!

AvRiL*AsHLEe*fan
evil23 schreef:

Hmm.. Die had je niet zo ver hoeven te zoeken..
Ik heb de cd gewoon bij Free Record Shop besteld, en dat was ook de versie met Blood Rites (Hoewel ik dat van tevoren niet eens wist).
Alleen Life is Elsewhere staat er bij mij niet op, is dat dan bij jou ook het geval? Want dat vond ik in het begin wel erg vreemd...
Maar het doet er ook niet zo toe, dat nummer is toch maar 1 minuut..

avatar van dj maus
Heerlijk energiek album, dat lekker doordendert tot het einde. Maar wat toch wel jammer is, is dat de meeste nummers maar half af zijn. Dat valt binnen de context van het album niet op, maar pik je er een los nummertje tussenuit, dan blijft alleen een nummer als Relative Ways nog overeind.
Nu zijn er wel meer albums die je beter alleen integraal kunt beluisteren, dus een ramp is het niet, maar het voelt in dit geval soms toch een beetje als een zwaktebod. Alsof ze zelf halverwege al hun interesse beginnen te verliezen.
Maar, laat ik nogmaals benadrukken dat deze plaat zich vooral onderscheid van de vele andere herrie in dit genre door de tomeloze energie en oprechte passie van de band, die zeer geloofwaardig op de band is vastgelegd.

avatar van evil23
Dat was me nog niet opgevallen dat :Life is elsewhere niet op de cd staat Avril .Gelukkig heb ik ook de gewone versie met dat stukje interlude van 1 minuut .

avatar van puppy
evil23 schreef:

Het is ook moeilijk te merken, dat nummer is maar zó kort

Maargoed, dat kan ook, allebei kopen.
Heb ik alleen het geld niet voor...

(Heb m'n gebruikersnaam gewijzigd, voor als je er nu niks meer van begrijpt.)

avatar van puppy
En deze is weer een paar plekjes in m'n top 10 gestegen.
Het blijft toch echt een geweldig album.

Energiek is het juiste woord. Af en toe doet het mij wat shoegazer aan, dan weer wat episch zoals in post-rock, maar het blijft eigenlijk gewoon indie-rock. Erg goed.

avatar van Loelie
Loelie schreef:

beste plaat van dit DECENNIUM!!!

avatar van freakey
Dro schreef:

Danny Wood

Echt wel een andere Danny Wood...

Bas I.
Erg herkenbare berichten hier. Er staan inderdaad prachtige stukken muziek op deze plaat, maar helaas zijn er ook een aantal nummers waar ik heel weinig mee kan. De echte klik voel ik dan ook niet helemaal. Na een aantal nummers begon ik me zelf een beetje te vervelen. Another Morning Stoner blijft voor mij het beste nummer van dit album en zal ik waarschijnlijk als los nummer nog wat vaker op gaan zetten.

avatar van Helicon
Zeer intense plaat dit zeg! Het eerste nummer hakt er gelijk al geweldig in, geweldig opzwepend drumwerk.

avatar van DjFrankie
Correctie ingediend voor de bonustrracks die op mijn exemplaar staan.