Maria McKee - Peddlin' Dreams (2005)

Country / Rock
Label: Eleven Thirty

1. Season of the Fair (3:33)
  2. Sullen Soul (4:26)
  3. Turn Away (3:22)
  4. Peddlin' Dreams (4:30)
  5. My One True Love (3:38)
  6. People in the Way (4:13)
  7. The Horse Life (3:06)
  8. Drowned and Died (4:14)
  9. Appalachian Boy (5:04)
  10. Everyone's Got a Story (3:04)
  11. Barstool Blues (3:04)
  12. (You Don't Know) How Glad I Am (2:53)
In welke stijl zit deze dame nu dan? Net op het forum gelezen, dat deze cd erg mooi is...

Het is een cd waarop Maria McKee weer muziek maakt die vol met invloeden zitten uit de rootsrock en de alt-country.
Mij bevalt deze cd uitstekend !

Mmmh, als fan van Wilco (alt country-goden, tegenwoordig ander genre ingelopen) zal ik dit wel kunnen pruimen denk ik.

avatar van EmDee
aERo, je hebt mijn interesse ook gewekt.
De twee stijlen die je aandraagt, kunnen me zeer bekoren.

Daar zijn we hier voor he (wat tevens ook zo'n akelig nadeel is: er is nu zoveel dat mijn interesse wekt door users hier)

Je kunt nooit genoeg leren kennen .

dutch2
Hoe is het geproduceerd en wat is het instrumentarium? Ik vond de productie van 'Life is Sweet' eigenlijk ietsje overdone. Wel mooie plaat trouwens.

Life is sweet heb ik een enorm zwak voor. Dit album is dus duidelijk meer basic (komt heel puur over), ook qua instrumentarium. Luister wat samples zou ik zeggen, krijg je wel een indruk.

Aanstaande woensdag kun je Maria McKee live via internet zien! Echt super, helemaal gratis kun je het concert uit Paradiso live volgen en ook achteraf terug zien. Dus voor iedereen die niet gaat, ff Fabchannel.Com checken. Ook voor andere concerten: Beth Hart is echt cool!

Het ziet er een beetje naar uit dat dit zo'n diamantje is die ergens onderin de schatkist blijft liggen waardoor niemand het opmerkt.
Zonde!

avatar van Shangri-la
Ik heb dit album de laatste tijd regelmatig gedraaid maar hij wordt met de keer beter. Vaak heeft ze de neiging om nogal over de top te gaan met haar stem maar dat is bij dit album zeker niet het geval. Ik gooi mijn waardering een half puntje omhoog naar 4 sterren.

avatar van robbrouwer58
Maria McKee verrast op deze cd toch wel, wordt net als Lucinda Williams en Linda Thompson met de jaren beter.