Stacie Orrico - Stacie Orrico (2003)

Pop / R&B
Label: ForeFront

1. Stuck (3:41)
  2. (There's Gotta Be) More to Life (3:20)
  3. Bounce Back (3:01)
  4. I Promise (4:17)
  5. Security (3:17)
  6. Instead' (3:24)
  7. Hesitation (3:14)
  8. Strong Enough (3:56)
  9. I Could Be the One (3:38)
  10. Maybe I Won't Look Back (4:04)
  11. Tight (2:29)
  12. That's What Love's About (5:16)
avatar van Justinx
Heerlijk Heerlijk! Beeldschoon madammeke ook! Ik ben echt een groot fan. 7 Maart van dit jaar kunnen we weer een nieuw album verwachten van miss Orrico. T wordt tijd ook!

Electro_
Mjah, nieuw album hoef ik niet. More to Life is wel een mooi nummer.

avatar van Justinx
Goh je moet ook altijd t laatste woord hebben he

Electro_
Als je hierna nog iets zegt, is de eer aan jou.

avatar van Justinx
haha yess . Nou ik ga kijken of ik nog ergens een informatief commentaar kan leveren, spreek je nog wel.

avatar van Justinx
Kan niet wachten op haar nieuwe album in augustus! Top wijfie!

Van dit album heb ik echt genoten, er staan een paar echt leuke nummers op en natuurlijk kan ik ook niet wachten tot haar nieuw album uitkomt (spijtig genoeg pas eind augustus, 29 om precies te zijn) maar ik heb haar nieuwe singel 'i'm not missing you' al, en die kan me toch al bekoren... afwachten naar de cd

edejong
zo hoort een pop album te zijn!! Wat een stem !! Heb haar live gezien.. en heb haar live op DVD ze is echt fantasctisch .. 4.5* voor mij!

avatar van Rickéh
Héél mooi ben erg onder de indruk.
Kan niet wachten tot haar volgende album!

avatar van Justinx
Ben erg blij te horen dat er toch nog Stacie Fans bestaan!

avatar van Rickéh
Justinx schreef:
Ben erg blij te horen dat er toch nog Stacie Fans bestaan!

Haha ja, ik had hem vandaag geluisterd en ik vond hem echt heel mooi vooral:

Strong enough , Tight erg mooie cd

avatar van jowietje
dollie schreef:
(spijtig genoeg pas eind augustus, 29 om precies te zijn)

Dan ben ik jarig

Eerste single van het nieuwe album is trouwens zooooo zwak, echt helemaal niks aan.

jowietje schreef:

Dan ben ik jarig

Tsss dus niet . Ook op deze single laat ze zich weer van haar beste kant tonen! Het album wordt echt geweldig!

avatar van jowietje
Justinx schreef:

Hallo mag ik ook een mening hebben

Niet over Stacie

Haar nieuwe singel 'I'm not missing You' is geweldig!!! Wanneer komt haar cd? Of is ie eral?? Deze cd ken ik niet zo goed. Maar haar hits Stuck en More to life natuurlijk wel!

xxx-NicOle-xxx schreef:

Rond 25 augustus is 'ie verkrijgbaar Titel is Beautiful Awakening. Stacie is geweldig!

Migje
Verslaafd aan deze cd
ECHT KOPEN !
Geweldige cd,geweldige stem,geweldig persoon
Echt alles is geweldig aan haar

De eerste twee liedjes zijn erg mooi. De eerste single, en ook haar grootste hit als ik dat zo niet verkeerd zeg, is het meest opvallend en mainstream gericht bij de eerste beluistering.

"More to life" is stiekem beter, maar daarna dwaalt alles een beetje af. Er is niets mis met geloof. Alleen heeft dit album een beetje problemen met te kiezen op welk terrein het zich bevind: Wil het een popplaat of een christelijke plaat zijn?

Deze vraagstelling leidt tot heel veel liedjes die dubbelzinnig zijn geschreven: Ze kunnen over God gaan maar ook over gewone relaties. Het ligt er net aan hoe je er naar luistert. Die dubbelheid is op zich wel begrijpelijk (ook wegens het succes van haar vorige Christelijke album Genuine) maar af en toe afleidend.

Stacie heeft verder wel een mooie stem, dat blijkt vooral op "Strong Enough", een mooie ballad die voor Stacie zelf duidelijk over God gaat. Ook "I promise" is een mooi ballad. De rest is ook erg divers en Stacie bevindt zich op diverse terreinen maar nooit ver van R&B af. Het meest geslaagde resultaat daarvan is "I could be the one" maar de rest raakt in de vergetelheid.

Geen slecht album, met mooie ballads en ook "I could be the one" is memorabel, maar de eerste twee liedjes zetten de verwachtingen erg hoog en de rest van het album kan deze verwachtingen helaas niet waar maken.

avatar van kella1993
Ze heeft opzich wel een goede stem.
Maar sommige nummer vind ik dan toch wat matig naar mijn mening

avatar van Angelo
Nadat je de nummers ‘Stuck’ en ‘(There’s gotta be) more to life’ hebt gehoord krijg je toch redelijk hoge verwachtingen van dit album. Helaas weet ze die verwachtingen niet waar te maken en is de interesse ook snel over nadat je de eerste twee nummers hebt beluisterd. Er zijn verder nog twee nummers op dit album te bespeuren die enigszins meevallen, namelijk ‘Instead’ en ‘Tight’.

Stacie zal best een goede zangeres zijn, aan haar capaciteiten twijfel ik niet. Maar dit album is toch aan de matige kant. Het beste nummer (2) van het album heeft ze tot op heden nooit meer weten te overtreffen. Deze gehele plaat heeft de weg naar de hitlijst(en) niet weten te vinden en dat komt omdat de het grootste gedeelte van nummers niet toegankelijk genoeg zijn voor het publiek. Er waren in 2003 veel betere R&B nummers die beter in het gehoor lagen, dat dit album geen potten brak vind ik in dat opzicht dan ook niet verwonderlijk.

avatar van Emile93
Angelo schreef:

Helemaal mee eens. Bounce Back kende ik ook al maar inderdaad: de rest valt toch een beetje tegen. Toch vind ik het album over het algemeen nog net boven gemiddeld en geef ik het daarom 3*. Ik blijf Stuck het beste nummer van het album vinden. Dit nummer kocht ik destijds ook op single. Van alle nummers van Stacie Orrico is trouwens het beste nummer Wait van haar album Beautiful Awakening, hoewel de rest van dat album erg slecht is!