Danny Brown - The Hybrid (2010)

Label: Funk Night

1. Greatest Rapper Ever (2:48)
  2. Need Another Drink (2:54)
  3. New Era (4:53)
  14. Drinks on Me (3:03)
  15. Generation Rx (3:10)
  16. S.O.S. (2:54)
  17. Cartier * (3:03)
  18. Great Granddad * (3:07)
  19. Lincoln Continental * (2:58)
Rene1979
In de underground scene is dit een veel gezochte plaat en ook de eerste plaat van deze man die door het label Funk Night uit Detroit op vinyl is geperst. Wat ik tot nu toe gehoord heb is wel tof. Wacht alleen even tot ik hem heb.

Rene1979
En inderdaad ik hou wel van het schreeuwerige geluid van deze man. Lekker hard en agressief.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik vind Danny bij zijn featurings altijd shinen als een malle, maar had niet verwacht dat hij een heel album kon blijven boeien. Toch klinkt dit zeker niet verkeerd, en zal ik hier zeker een voldoende voor geven. Af en toe stoort zijn schelle stem wel degelijk, maar hij wisselt genoeg af om zowel serieuze irritatie als verveling te voorkomen.

avatar van thomas1441
Hele dope plaat. Ik kan er ook echt geen 4 favoriete tracks uit kiezen. Sowieso Greatest Rapper Ever, New Era, Re-Up, Shootin Moves, White Stripes, Juno, Thank God. Verder vind ik zijn af en toe zware en af en toe schelle stem ook heel dope, weer eens wat anders.

avatar van Silky & Smooth
Exotic is echt een geweldig Danny Brown-nummer!

avatar van thomzi50
Silky & Smooth schreef:
Exotic is echt een geweldig Danny Brown-nummer!

Ook tien jaar later, nu ik Browns oeuvre achterstevoren aan het doorgronden ben, is dit een heel lekkere track, ja.

avatar van Silky & Smooth
thomzi50 schreef:

Ik heb gister heel toevallig dat nummer ook weer opgezet. Blijft heerlijk!