2001 - Space Age EP (1991)

1 stem

Electronic
Label: B12

1. Space Age (5:15)
  2. Rings of Saturn (7:30)
  3. Future Bass Seven (9:24)
  4. Weightless Condition (5:19)
avatar van John Doe
''Space Age'' heeft een stellige melodie die me wel aanstaat. Net zoals ''Testtone'' van ''Sweet Exorcist'', hoewel ik die wel een tree of twee hoger heb liggen.

Nummer erna heeft ook een erg prettige melodie, maar ditmaal een ijle hoge. Sfeervol en speciaal. Ritmisch zit deze track ook wat speelser in elkaar dan de meeste. De voice sample is niet goed te verstaan, maar het heeft vast iets met te maken met ''space'' De vrijblijvende aard van dit nummer heeft ook z'n charme.

''Future Bass Seven'' is wat donkerder. Ik wordt er eerlijk gezegd bijna misselijk van, die B12 nummers soms. Zoals ze je vast kunnen zetten in een bepaald sfeerhok. Dit is een obscuur sfeerhok met valse melodiën. Toch een kunstige creatie, alle melodieën dragen lichtelijk bij aan de ziekte die nog steeds erg flauw lijkt, maar daardoor juist reëel wordt ervaren.

Lekkere inslaande drums in ''Weigtless Condition'', waar ik erg in kan opgaan, als het ritmisch een beetje goede bedoelingen heeft. De drums klinken hoog en laag, links en rechts, om het gevoel van zwaartekracht verder weg te halen, en je in een toestand van gewichtsloosheid te brengen. Een uitgelaten track in hoog contrast staande met ''Future Bass Seve'', het best knap gemaakte nummer dat deze EP degradeert van 4* naar 3,5*

avatar van John Doe
De sfeer van ''Future Bass Seven'' weet ik nu beter te waardereren. Halfje erbij. Geweldige EP, gevoelens van diep geluk kunnen optreden.

Nog een half erbij, te vet gewoon eigenlijk die oude b12 ep's

avatar van trebremmit
Goeie EP inderdaad, doet wel denken aan Underground Resistance. Het is ook net of ik de meeste nummers al ken, vooral Future Bass Seven komt me bekend voor, zal wel van een dj set zijn.
Mooie synths met die typische drumcomputer sound.