Sef - De Leven (2011)

Label: Top Notch

1. De Leven (3:53)
  2. Diamanten (3:32)

met Hans de Booij

3. Renaissance Man (3:34)

met Willie Wartaal en Adje

4. Robot Sex (4:09)

met Willie Wartaal en Bas Bron

5. Zombies (4:53)
  6. Cinderella (3:13)
  7. Negen Tot Vijf (3:11)
  8. De Wereld In (3:04)
  9. Ik Weet Niet Goed (5:45)

met MC Fit en Dio

10. Het Nachtleven (3:48)
  11. De Groeten (3:41)
  12. Op een Bankje (3:51)
  13. Blits (3:18)

met Jiggy Djé

14. Flashy (4:11)

met Faberyayo

avatar van Rhythm & Poetry
Beetje jammer dat er drie tracks van de EP op deze plaatje staan (hoewel De Leven is wel ultiem dope). Ook houd ik mijn hart vast voor Robot Sex, Sef moet niet een tweede Jeugd van Tegenwoordig worden (Bas Bron, Willie: ik weet het niet hoor). Nou ja, Diamanten is wel behoorlijk moeilijk. Hans de Booij komt als een true player.

avatar van maxinator
Dit wordt vast lastig vies

avatar van Gloeilamp
De Leven vond ik wel leuk, ben benieuwd of de rest me bevalt

avatar van TheLegacy
Oefff Diamanten is wel een classic hoor!

avatar van weasel
Rhythm & Poetry schreef:

'De Leven' is nou eenmaal de titeltrack.
Blits en Flashy zijn bonustracks.

Niks mis mee dus, als je het mij vraagt.

avatar van Rhythm & Poetry
Beetje jammer dat dit album vooral op de elektronische voet is doorgegaan. Ik hoopte op meer tracks zoals De Leven. De flinke scheut elektronic doet sterk denken aan DJvT, helaas werkt dit op De Leven maar zelden. Slechts een nummer als Diamanten blijft staan als een huis, mede door een geweldige bijdrage van Hans de Booij. Er blijft een melige plaat over. Voeg er wat schietgeluidjes en zinnen als 'damn son, where'd you find this?' aan toe en je hebt een vermakelijke mixtape. Vermakelijk. Maar ik wil meer.

avatar van Stapler
Dit had zo hard kunnen worden.. De eerste twee tracks zijn namelijk geweldig.

avatar van niels94
Tja, soms zit het tegen in de leventje.

avatar van luc011190
In m'n eentje de wereld in!

avatar van Music_
Dit is echt te gek!!!! Te beluisteren op 3 voor 12!!!!

Rene1979
Deze plaat gaat op en neer als een boot op het water bij windkracht 10.. Zonde want in potentie is Sef erg dope en kan hij goeie dingen doen. De eerste 3 nummers vind ik dan ook te gek. Daarna stort het echter in om vervolgens bij "Ik weet niet goed" weer op te krabbelen. Na 2 nummers gaat het weer bergafwaarts en dan blijft aan het einde alleen "Blits" nog een beetje overeind staan. In mijn ogen had Sef nog meer tijd moeten nemen voor dit album. Het is vaak te melig en daardoor te vervelend om naar te luisteren.

avatar van T. DiNozzo
Eerste 2 tracks zijn uitstekend samen met de track met Jiggy Djé. De rest is erg wisselvallig en valt toch wel tegen. Erg jammer dit

avatar van Rhythm & Poetry
Plaat begint me steeds beter te bevallen.

0,5
Wiwa poetst met zijn bijdrage de cd op! Nr 3!! Maar de lyrics voor de rest! AJB.....Waar blijft die diepgang? Tunes zijn wel crisp, maar verder een lauw aftreksel van de Jeugd.

In Renaissance Man:

Ik vind winnen voor losers

of,

Ik vind Winne voor losers

?

avatar van maxinator
Ja daar dacht ik ook al aan

avatar van Arrie
Carz schreef:

Ja, dit moet je ook niet beluisteren voor de diepgang. Had ik je van tevoren wel kunnen vertellen.

Harco
Beetje loos argument van Carz: alsof WiWa en de rest van de JvT wel diepgang met zich meebrengen.

Vind ik van wel.

avatar van niels94
JVT brengt die echte diepe shit, je weet toch. Die laten Typhoon op een onzin brabbelende kleuter lijken.

avatar van party
ik zelf vindt het goeie pop album.. het is niet echt hiphop dat valt me wel weer tegen want sef kan heel goed rappe, en af en toe DJVT sound. maar het blijft voor mij nog wel een leuke gezellige album.

avatar van woutorrmusic
Op een bankje, mooi nummer hoor

avatar van Stapler
In mijn eentje de wereld in . Beetje liggen slapen op dat nummer.

avatar van SpaceLee
Deze week voor t eerst geluisterd (drie jaar te laat, maar als Belg mag dat). Sterk geproducet, smooth en poppy, maar met een originele draai. Sef is een goeie MC en ook een meer dan degelijke tekstschrijver. Het ligt allemaal erg lekker in het gehoor.
Toch zeker vijf wereldnummers op deze plaat: De Leven, Diamanten, De Wereld in, Op een Bankje (tikje cheesy maar heerlijk), Renaissance Man. En Flashy toch ook wel, met die gastbijdrage van Faberyayo. 'Hé, winkeliertje, ik kom je winkel kopen.'.

avatar van Silky & Smooth
Vrolijk, opbeurend album, maar ik wordt er niet heel erg warm van. De Leven is een heerlijke track en ook de samenwerkingen met Hans de Booij pakken (verrassend) goed uit! Toch wat teveel elektronische beats. Had liever gezien dat het in de lijn van De Leven bleef.

avatar van Dead_Presidents
De Leven ?