Edsilia Rombley - Uit Mijn Hart (2011)

Label: CNR

14. Dan Ben Ik van Jou
  15. Dit Kan Niet Meer
  16. Dat Je Altijd bij Me Bent
avatar van StefanK
Grote hits heeft Edsilia eigenlijk nog nooit gescoord maar kwalitatief gezien behoord de Amsterdamse wel al jaren tot de topvocalisten van Nederland. "Uit Mijn Hart" is een verzamelalbum met daarop alle hoogtepunten uit haar 15-jarige carrière die in 1996 van start ging door het winnen van de Sounmixshow. Haar eerste 2 Engelstalige albums waren geen succes, de overgang naar Nederlandstalig met het album "Meer Dan Ooit" in 2007 was met een Top 10-notering een shot in de roos...

Na de geboorte van dochtertje Imaani in 2010 dook de zangeres de studio in voor een opvolger maar de combinatie van opnemen en het moederschap bleek iets zwaarder te vallen dan verwacht, vandaar dat er uiteindelijk werd gekozen voor een verzamelalbum, dan wel met een aantal nieuwe liedjes, waaronder het duet met Ruth Jacott. "Geef Je Over" en "Samen Alleen" zijn nummers die al tijdens Edsilia's theatertours werden uitgevoerd en zijn op deze plaat dan eindelijk in studioversie's te horen. Ook "Ik Laat Je Niet Alleen" en "Dat Je Altijd Bij Me Bent" behoren tot de nieuwe composities. Veder telt het album 3 duetten, "Uit Het Oog Niet Uit Mijn Hart", het eerder genoemde liedje met Ruth Jacott, "I'll Be That Someone" met schoonzusje Trijntje Oosterhuis van haar 2e album en "Dit Kan Niet Meer" met Gordon.

"Don't Cry For Me" met Metropole Orkest is typisch zo'n liedje wat veel mensen gemist hebben toen het op tv werd uitgezonden, een moment dat Rombley nogmaals graag wilde delen met haar fans op een plaat. "Over and Out" was al te horen op het (geflopte) album "Face To Face" en is speciaal voor deze release in een Latin-achtige versie op plaat gezet. Heerlijk, wat een stem heeft die vrouw toch! "Never Gonna Give You Up" is een geinige remake op de bekende Rick Astley-classic dat in 2003 voor promotie enkel in Duitsland verscheen. Uiteraard ontbreken Rombley's Songfestival-krakers "Hemel & Aarde" en "Nooit Meer Zonder Jou" niet, uiteindelijk toch wel haar grootste successen tussen deze 16 liedjes.

Ondanks het feit dat Edsilia niet de zangeres is waarvan je dagelijks een plaatje op de radio voorbij zal horen, is ze een artiest die zich door de jaren toch maar mooi staande heeft gehouden tussen alle andere namen. Dit overzicht biedt een duidelijk beeld van haar diversiteit als artiest en met name de nieuwe liedjes op de tracklist maken dit tot een uniek project! Kopen of downloaden dus!