Lloyd Banks - The Cold Corner 2 (2011)

Label: G-Unit

1. 1, 2, 3 Grind (4:22)

met Prodigy

2. Super Crack (3:36)
  3. Shock the World (3:05)
  4. Predator (4:50)

7. Score (3:30)
  8. We Fuckin' (3:19)
  9. Love Shots (2:54)
  10. Joke's on You (4:43)
  11. Young Fly Flashy (3:09)
  12. Ice Box, Part 2 (3:21)
  13. No Love (4:57)
  14. Cashin' In (4:09)
  15. Cold Corner 2 (Eyes Wide) (3:25)
  16. Keep Your Cool (2:23)
  17. Get It How I Live (3:34)
  18. Come Up (3:31)
  19. Getting to It Mandatory * (3:07)
  20. Money Chase * (4:11)

met Fabolous

21. Check Me Out * (2:56)
  22. Love Me in the Hood * (4:11)
  23. Fly Like the Wind * (4:33)

met Jim Jones

24. Dreams Money Can Buy (Freestyle) * (2:19)
  25. Trouble on My Mind (Freestyle) * (1:31)
  26. We Don't Play * (3:36)

met Styles P

27. Spread My Wings * (5:12)
  28. Flat Line * (3:04)

met Young Chris

29. Misery * (3:24)
  30. Up in Here (Freestyle) * (2:43)
  31. Make It Stack [Original] * (3:32)
totale tijdsduur: 1:06:12 (1:50:31)
Harco
Wat ontzettend jammer dat Misery en Getting to It Mandatory deze tape niet gehaald hebben. Deze zouden op Cold Corner 2 staan voordat 'ie gecanceld werd omdat hij bezig zou zijn met zijn nieuwe album. Gelukkig maakte Banks een paar maanden later bekend dat Cold Corner 2 alsnog zou droppen. Maar jammer genoeg dus wel zonder die twee tracks.

Gelukkig krijgen we ter compensatie wel deze banger met A$AP Rocky.

avatar van NL_RAPPIN
Ben al aardig verslaafd aan deze mixtape. Het duistere sfeertje wat bij aardig wat nummers er omheen hangt geniet ik erg van. Nog een paar keer luisteren voordat ik stem.

Peso
Sfeer van dit project is echt te dope. Typische grimey New York vintage rap met een moderne twist eraan. Het klinkt als een geheel, de beats zijn duister, pompen en er is geen 1 skipper. Het is heel lastig om een favoriete track te benoemen.
Lloyd Banks zijn onderwerpen zijn vooral, luxe, vrouwen en zijn straatomgeving. Dit lijkt eentonig maar zijn tekst, rijmstructuur en flow is zo afwisselend en uitmuntend dat het nergens verveeld. Je komt juist echt lekker in zijn wereld terecht. Bovendien laat hij in The Cold Corner 2 ook een introspectieve kant zien met nummers als 'No Love' en 'Come Up.'
Er zijn ook geen geforceerde radio of club singles zoals op The Hunger For More 2.

CC2 is al de hele week in rotatie bij mij.

avatar van NL_RAPPIN
Er is dus onlangs ook nog een bonus disc van uitgekomen die ik zeer zeker ga downloaden.

Harco
En wat vinden we op die bonusdisc? Inderdaad, o.a. de twee tracks die ik eerder aanhaalde. Ik ben een tevreden man.

avatar van Rhythm & Poetry
De beste plaat van Lloyd Banks tot nu toe. Veel grimmige beats waarop zijn schorre stem prima past. Nadelen van deze tape: het is iets te langdradig en het tweede gedeelte mist toffe gastbijdrages.

avatar van Delars
Aight dit is wel hard.

bennerd
Make It Stack is echt gruwelijk. Die beat, de flow van Banks... Ik ga nu ook even die twee tapes van Rocky herbeluisteren.

avatar van Delars
Staat al een tijdje op repeat nu!
Heerlijke mixtape die hij beter uit had kunnen brengen als album, aangezien dit een stuk beter is als zijn andere albums.

avatar van He$$el_01
Lekker plaat van Lloyd Banks. Banks is altijd al mijn favoriete rapper van G-Unit geweest en hier laat hij weer zien waarom. Lekkere beats die goed bij de stem van Banks passen. Het album begint heerlijk met 1,2,3 Grind en Super Crack en houd dit niveau hierna redelijk goed vast. Make it Stack is ook een lekker nummer, maar het beste nummer is voor mij toch No Love.

Je weet dat het een goed hiphopjaar is als zelfs je helden van een aantal jaar geleden weer met een paar heerlijke albums/mixtapes komen.

avatar van KILLERBEE99
Leuke mixtape, kan nog in punt stijgen.

avatar van DarkoMarco
Ik luister het album tot nu toe, klinkt to nu toe erg goed! natuurijke achtige sfeer! lekkere vibe net als v6. zal wanneer ik klaar ben, het beoordelen. moet ik beoordelen op de eerste 18? of met de bonus disc?

jammer dat het album niet meer dan 192kbs te downloaden is!

avatar van KILLERBEE99
Ik persoonlijk beoordeel altijd de standaard edition, maar ieder zijn eigen manier van stemmen natuurlijk.

avatar van DarkoMarco
Net als v6 is dit ook weer een heerlijke mixtape.
Sinds Banks al meer een jaar geen contact heeft gehad met 50, lijkt alles te zijn veranderd.
Banks laat G-Unit meer los, en gaat meer solo.
Nadat de afgelopen jaren een beetje matix waren, komt hij steeds sterker, en sterker terug.
Het leuke aan banks, is dat hij de laatste tijd wanneer een mixtape uitkomt, hij in de zelfde flow en styl blijft. Een soort thema houd hij vast, wat na mijn mening juist de bedoeling voor een album/mixtape.
Steeds meer klinken de producties wat vloeiender en smooth. hier gaat hij goed mee om.

Vooral het nummer: No Love zijn de lyrics heel sterk, waarbij hij een stukje rapt over zijn overleden vader (en overleden homies) kippevel moment

Damn pops I miss yu ill see you wen I get there
Wish I can tell u yu were right kuz u ain't missin shit here
Fans turned on me never thought itd be this weird
Guess they thought I wouldn't keep up look how I switch gears
Swung the last ten I'mma kill em the next 6 years
Tryna block the pain w the liquor my nigga sick scared
R.i.p to roster, salute w the choppuh
Remember us young boys too loose of the vodka
Smokin like I smoke now, now its part of my intro
Same shit that we used to brush offs hard on my mental
Beast mode they led me to snap target my pencil
They been borrowin a while now, countin the years I lent you
I got the block poppin,

Nadat zijn vader was overleden, was Banks van plan om te stoppen met rap, gelukkig bleef hij doorgaan en laat zich niet bijten. zijn styl is toch vernieuwd op een positieve manier.

Toffe nummers:

- Love me in the hood
- Getting to It Mandatory
- Fly Like the wind
- Spread my wings
- Dreams can buy (Freestyl)

lekker luchtig album van Banks. Ook na V6 vertrouw ik zeker in hem. Ben benieuw hoe het nu ook gaat loven tussen G-unit etc.

jammer van de wat slechtere kwaliteit van de mixtape.
Dit had gewoon een album moeten zijn.

Geen skips!

stukje beter dan V6.