Hurtsmile - Hurtsmile (2011)

Label: Frontiers

1. Just War Theory (2:41)
  2. Stillborn (3:51)
  3. Love Thy Neighbor (3:42)
  4. Kaffur (Infidel) (4:28)
  5. Painter Paint (2:30)
  6. Tolerance Song (3:23)
  7. Set Me Free (4:18)
  8. Jesus Would You Meet Me (3:15)
  9. Slave (5:18)
  10. Beyond the Garden / Kicking Against the Goads (6:25)
  11. Just War [Reprise] (4:19)
  12. The Murder of Daniel Faulkner (4699) (5:34)
avatar van Lau1986
Toen ik de hoes zag dacht ik met een hardcore band te maken te hebben, maar niks is minder waar. Hurtsmile is het bandje van Extreme zanger Gary Cherone. Nu ben ik niet zo bekend met Extreme en misschien moet ik dat eens beluisteren, want Gary is een uitstekende zanger. Deze cd is gewoon een lekker cdtje met een aantal ballads en wat steverige nummers Er wordt zelfs een reggea uitstapje gedaan! Hoewel ik dat dan weer niet zo op de plaat vind passen.

avatar van milesdavisjr
Het hobbybandje van Gary Cherone in het dagelijkse leven zanger van Extreme. De muziek is meer rechttoe rechtaan hardrock, minder funk dan bij zijn broodheer. Het is geen slecht plaatje, Cherone is uitstekend bij stem, de nummers zitten redelijk goed in elkaar en het materiaal swingt regelmatig als de spreekwoordelijke klok. Het materiaal is voldoende tot goed. Het kamerbrede Set Me Free, Slave, Stillborn en het sfeervolle; The Murder of Daniel Faulkner vormen een mooie weergave van dit plaatje. Niet alles is echter even goed, maar het materiaal is wat mij betreft sterk genoeg om een groter en breder publiek aan te boren, nu is het niet meer dan een voetnoot in de muzikale nalatenschap van Cherone.