Gang of Four - Songs of the Free (1982)

Label: EMI

1. Call Me Up (3:37)
  2. I Love a Man in Uniform (4:07)
  3. We Live as We Dream, Alone (3:40)
  4. It Is Not Enough (3:29)
  5. Life! It's a Shame (4:08)
  6. I Will Be a Good Boy (3:56)
  7. The History of the World (4:41)
  8. Muscle for Brains (3:17)
  9. Of the Instant (5:03)
  10. The World at Fault * (3:39)
  11. I Love a Man in Uniform [Dub] * (4:47)
beaster1256
goeie plaat van the gang of 4 , ik herinner mij nog hoe goed ik de single ' i love a man in uniform ' vond , helaas de plaat klinkt na al die jaren sterk gedateerd , zoals zoveel van de jaren 80 met die syndrums

'Call me up', en dan met name de live uitvoering in ik geloof 'Rockpalast' is geweldig en intens.

avatar van Reint
Ah, is dit de cd met I Love a Man in Uniform. Hoewel het wel een cool nummer is, gaat het hier bergafwaarts met Gang of Four. Disco-invloeden, hè.

Eigenlijk vind ik deze stiekum beter dan Entertainment. Ik hou ook wel van Human League, en daar neigt deze wel erg sterk naar.

avatar van nightfriend
Swingende plaat van GoF, die muzikaal en qua niveau beter aansluiting heeft met de voorgangers dan ik verwacht had. Tekstueel ook sterk en prima gedekt door de (uiteraard) ironische titel Songs of the Free.

Maar.. Entertainment! blijft toch hun meesterwerk.

avatar van frolunda
Een plaat die een beetje tussen de wal en het schip valt,zowel artistiek als commercieel niet helemaal overtuigend.Een paar aardige nummers (It's not enough,I love a man in uniform) maar het geheel komt niet boven de middelmaat uit.