Clouseau - Vanbinnen (2004)

Belgiƫ
Label: EMI

1. Hier bij Jou (3:59)
  2. Vanbinnen (3:40)
  3. Doolhof (4:47)
  4. De Perfectie (3:36)
  5. Ik Denk aan Jou (3:57)
  6. Shaken & Grooven (3:47)
  7. Wat Wil Je Dat Ik Doe (4:09)
  8. Over Morgen (4:37)
  9. Alleen Zij en Ik (3:58)
  10. Niet voor Niets (4:05)
  11. Eeuwigheid (3:47)
  12. Ik Volg M'n Hart (3:34)
  13. Sterven op de Planken (8:18)
  14. Ik Zie de Hemel * (3:58)
  15. Weg van Jou * (4:46)
avatar van ravenstein
...omdat het in een relatie ook draait om toegevingen...

Sara (m'n teerbeminde vriendin) heeft zich deze gisteren aangeschaft en ondertussen heb ik hem al 5 keer volledig gehoord.
Ik vind deze pakken beter dan hun vorige (En Dans uit 2001).
Op En Dans stonden er wel enkele leuke nummers, maar de algemene indruk was voor mij toch niet overwegend positief.
Het algemene niveau van de songs op Vanbinnen ligt zeker hoger. Uitschieters zijn voor mij Shaken en Grooven en Wat Wil je dat ik Doe.
Lekkere plaat die perfect illustreert waarom Clouseau m'n favoriete nederlandstalige band is.

Als Belg zou ik fier moeten zijn op Clouseau, en ik ben dat wel een beetje (bedoel Helmut Lotti is ook een Belg hé ), maar toch ben ik geen voorstander van de band. Mijn zus heeft deze cd en ik heb hem eens ontleend. Het klinkt allemaal wel degelijk, maar de teksten zijn cliché, zijn stem irritant en de muziek doorsnee. Nergens echte emoties, iets hartverwarmends of naar-de-keel-grijpends. Tja, dan verkies ik toch wel Raymond van het Groenewoud of Axelle Red , om bij Belgen te blijven. Ik heb Clouseaus recentste optreden in het Sportpaleis (In 't Lang) gezien en hoewel alles pefect is, doet het me niet echt veel. Veel gedraai met zijn kont. Tja. Ik zie liever Jennifer lopez draaien ermee Vorig jaar zag ik er Herman van Veen tijdens de Nekkanacht. Een wereld van verschil in pure klasse.

Erg leuk album deze van clouseau. Na 1996 is clouseau in Nederland uit de picture, maar in België absoluut niet. Elk jaar is het een groot feest in het sportpaleis van antwerpen. Als je een keer de kans krijgt om daar naar toe te gaan doe dat dan! Het is echt top!

avatar van Azzurro
Wij gaan dit jaar voor de tweede keer op rij. Vorig jaar was het echt fantastisch, ik hoop dat het dit jaar minstens even goed wordt!

avatar van seanpuffy
morgen is het zover nog een nachtje slapen en dan ga ik naar clouseau het word gewoon een super concert. het is mijn allereerste keer dat ik naar hun concert in het sportpaleis ga. het word zeker een top dag (en avond:))

avatar van seanpuffy
clouseau in't dubbel was fantastish!

avatar van Azzurro
seanpuffy schreef:
clouseau in't dubbel was fantastish!

het was inderdaad weeral schitterend! De kaarten voor volgend jaar zijn al besteld! Ben benieuwd wat het zal worden want dan bestaan ze 20 jaar, dus het zal wel iets speciaal zijn...

Azzurro schreef:

misschien een late reactie maar idd je hebt gelijk het zal wel iets speciaal zijn...
mijn kaarten zijn ook al besteld al vanaf een dag na het concert dat ik ben geweest.
clouseau is en blijft de beste groep in belgie.

Kevin-Raphaëll
dit is de grootste troep die ze maakten

irritant

Father McKenzie
Ik ben er ook niet kapot van, van dit oppervlakkig plaatje. Enkele redelijke tot goede songs. Hier werd me duidelijk dat Clouseau aan de Queen-ziekte leed; goede singles blijven maken, maar nog sterke albums maken.... helaas.... haastklussen... marketing werd belangrijker dan songsmederij.

avatar van LucM
Volledig eens met Father McKenzie. Vrij wisselvallig album met enkele uitschieters zoals "Hier bij Jou", "Doolhof" en "Sterven op de Planken". Het album doet ook overgeproduceerd aan, Clouseau is helaas geëvolueerd van een charmant Vlaams bandje tot een mega-marketingproduct.

Father McKenzie
Mooi gezegd, LucM, een mega-marketingproduct. Dàt is Clouseau tegenwoordig. Helaas.

avatar van Snakebite
Wat hier gezegd wordt over clouseau (een eindje geleden), van de evolutie van een charmant bandje tot een megamarketingproduct kan niemand ontkennen volgens mij.
Maar dat neemt (voor mij) niet weg dat dit een prachtig album is.
Het is geen rustig(!!) rock albummetje meer zoals 'ofzo...' en 'hoezo' dat waren, maar voor mij is dit een heerlijke pop-plaat!

Clouseau is mee geevolueerd met de smaak van de mainstream luisteraar, naar de echte pop muziek,
maar dit vind ik toch wel zeer sterke pop. dit is een eigen mening natuurlijk

beste nummer: 'doolhof'
dit nummer vind ik echt de gevoelige snaar raken.

5 sterren!

avatar van kobe bryant fan
0,5
Leuk album vroeger nog deze tour live gezien was leuk ze spelen goed live.

avatar van Dibbel
Vandaag inclusief de bonustracks en inclusief een DVD van 40 minuten (Sportpaleis Antwerpen) kunnen bemachtigen voor 1 Euro op de zomermarkt 1 dorp verder .