Pain of Salvation & The Orchestra of Eternity - BE Original Stage Production (2005)

Alternatieve titel: Pain of Salvation & the Orchestra of Eternity

Zweden
Label: Inside Out

1. Prologue: Animae Partus ("I Am") (1:53)
  2. I. Animae Partus: Deus Nova (2:55)
  3. I. Animae Partus: Imago (Homines Partus) (3:58)
  4. I. Animae Partus: Pluvius Aestivus (5:12)
  5. II. Machinassiah: Lilium Cruentus (Deus Nova) (5:22)
  6. II. Machinassiah: Nauticus (Drifting) (3:45)
  7. II. Machinassiah: Dea Pecuniae: I. Mister Money - II. Permanere - III. I Raise My Glass (9:15)
  8. III. Machinageddon: Vocari Dei (4:27)
  9. III. Machinageddon: Diffidentia (Breaching the Core) (7:33)
  10. III. Machinageddon: Nihil Morari (6:34)
  11. IV. Machinauticus: Latericius Valete (2:28)
  12. IV. Machinauticus: Omni (2:44)
  13. IV. Machinauticus: Iter Impius (6:23)
  14. IV. Machinauticus: Martius / Nauticus II (6:31)
  15. V. Deus Nova Mobile: Animae Partus II (0:50)
avatar van [WZ]
Dit ken ik nog niet.. Is het gewoon Be, maar live, of heeft dit echt iets speciaals toe te voegen?

avatar van Edwynn
Eigenlijk hoort daar een dvd bij. En die is zeker de moeite waard. Als je BE kan waarderen dan. Bijzondere show van een bijzondere band.

avatar van king_pin
Hee, deze stond er eerst niet op.
Ik leerde BE kennen met deze live DVD/CD versie en kon daarna nooit meer wennen aan de studioversie, andere teksten (ben totaal gewend aan deze, vind ik trouwens ook beter dan de 'echte') en sommige stukken anders gearrangeerd. De rauwe emotie van de live versie is perfect!
BE stond een tijd in mn top 10, naast de muziek is het hele concept overweldigend en de theatrale performence past perfect in het geheel.