Edison's Children - In the Last Waking Moments (2011)

Label: Racket

1. Dusk (6:43)
  2. Fracture (Fallout of the 1st Kind) (5:50)
  3. In the First Waking Moments (0:44)
  4. A Million Miles Away (I Wish I Had a Time Machine) (5:01)
  5. Fallout (Of the 2nd Kind) (4:55)
  6. Outerspaced (3:14)
  7. Spiraling (5:01)

met Steve Rothery

8. The 'Other' Other Dimension (4:45)

met Mark Kelly

9. Across the Plains (2:26)
  10. In the Last Waking Moments... (7:26)

met Robin Boult

11. Lifeline (3:17)
  12. Fallout (Of the 3rd Kind) (4:00)
  13. The Awakening (15:33)

met Ian Mosley, Mark Kelly, Andy Ditchfield en Steve Hogarth

14. Fallout (Of the 4th Kind) (1:46)
avatar van vigil
Laag gemiddelde voor deze toch wel fijne plaat. Leuke samenwerking van Marillion bassist Pete Trewavas en Eric Blackwood

avatar van piggel
Tijdje in de auto gedraaid, maar ik kan er niet veel mee. De stem van Blackwood spreekt me absoluut niet aan, muzikaal is het aardig maar naar mijn smaak wat te donker. 2 sterren.

avatar van vigil
Ah, dan zal die donkerte het zijn dat ik een hoger cijfer geef. Maar eeeehh, gezien je avatar ( ) is donker niet altijd een probleem

avatar van Broem
Ik verbaas over het lage gemiddelde van dit album. Ik begrijp dat het geen soloalbum van Marillion bassist Pete Trewavas genoemd mag worden maar ik vind het een erg lekker album. Mooie gevarieerde songs waar de nodige effecten en achtergrond geluiden in zijn gebruikt. Die combi bevalt mij wel. Goeie produktie. Ik vind het meer richting Transatlantic dan Marillion. Miskend album?

woordenaar
Vandaag pas ontdekt, wat een plaat!

avatar van Thin Air!
Dit vind ik een lastige. De ene moment vind ik er niet veel aan en aan de andere kent het ook weer briljante momenten.
De zang vind ik nog niet eens zo slecht en het sfeertje spreekt me ook wel aan. De hele CD achterelkaar luisteren is wel weer een opgave om 50+ minuten luistermuziek geconcentreerd aan te horen.

Ik gooi deze maar eens op de MP3 speler en geef het de aandacht tijdens het hardlopen. Misschien verhoogt dat de score.

ps: Piggel & Woordenaar: zijn jullie soms de Psycho Twins? Jullie lijken zo op elkaar in het donker...

woordenaar
Wij zijn beide braaf Thin Air!

avatar van Broem
Dusk begint zo zachtjes aan een van mijn favoriete nummers te worden. Album de afgelopen weken regelmatig geluisterd en verdorie er staan een aantal prachtcomposities op met Dusk voorop.