Evergrey - A Night to Remember: Live 2004 (2005)

Zweden
Label: Inside Out

1. Intro (1:38)
  2. Blinded (4:45)
  3. End of Your Days (4:38)
  4. More Than Ever (5:17)
  5. She Speaks to the Dead (4:16)
  6. Rulers of the Mind (5:33)
  7. Blackend Dawn (4:04)
  8. Waking Up Blind (4:05)
  9. As I Lie Here Bleeding (4:42)
  10. Mislead (7:25)
  11. Mark of the Triangle (6:57)
  12. When the Walls Go Down (5:28)
  13. Harmless Wishes (4:38)
  14. Essence of Conviction (6:07)
  15. Solitude Within (5:47)
  16. Nosferatu (5:42)
  17. Recreation Day (7:25)
  18. For Every Tear That Falls (5:23)
  19. Touch of Blessing (7:18)
  20. The Masterplan (11:13)
avatar van notsub
Dit is de soundtrack van de gelijknamige DVD van Evergrey. Het is een thuiswedstrijd en dat is goed te horen. De sfeer zit er namelijk goed in. Ik ben verder niet zo bekend met het materiaal van de band, maar wat ik hier hoor nodigt zeker uit tot verdere ontdekking van de band. Eén ding is gelijk duidelijk: de zanger heeft een geweldige strot! De band speelt energieke metal met een licht progressieve inslag en kan ook met rustige nummers goed overweg.

avatar van Metalhead99
Ze klinken op deze plaat toch heel wat beter dan dat ze op Graspop deden vorig jaar. De kwaliteit van het geluid was toen niet zo geweldig, maar op deze plaat klinkt het geweldig. Misschien komt Evergrey beter uit de verf in een zaal of een tent i.p.v. op een groot buitenluchtpodium.

MindRuler
Metalhead99 schreef:

Absoluut! Evergrey is een "zaalband".

avatar van Dream Theater
Als liefhebber van progressieve rock en metal weet ik wel raad met deze live registratie van de zweede band Evergrey. Wat ik zo goed vind van deze band zijn de melodramatische en intense gevoelens die zanger Tom S Englund weet over te brengen in zijn nummers. Luister maar eens naar nummers als When the Walls Go Down, For Every Tear That Falls met vrouwen vocalen, As I Lie Here Bleeding of Touch Of Blessing. Soms beukt de band ook erg hard door zoals in Mark of the Triangle, More than Ever of The Masterplan. Geweldige live registratie dit en weer eens wat anders tussen al het andere progressieve metal geweld.