Kissing the Pink - What Noise (1984)

Pop / Electronic
Label: Magnet

1. The Other Side of Heaven (4:12)
  2. Captain Zero (3:44)
  3. Victory Parade (2:53)
  4. Greenham (3:26)
  5. Each Day in Nine (3:06)
  6. The Rain It Never Stops (3:39)
  7. Radio On (3:41)
  8. Martin (2:51)
  9. Watching the Tears (3:46)
  10. Footsteps (3:48)
  11. Love and Money (3:43)
  12. What Noise (3:55)
avatar van reptile71
Een album dat zeker de moeite waard is, al is het alleen al om het prachtige Greenham. Ze zijn gewoon erg onbekend gebleven in NL. Hadden alleen later een hitje met One Step. Maar hun meest interessante periode was toen al achter de rug.

avatar van frolunda
Theatrale of moet ik zeggen filmische popplaat die,alhoewel ze toch wel een paar aardige momenten kent niet echt aan mij besteed is.Dan vond ik hun eerdere werk beter.

Tomio
Post-punk, rock 'n roll, ongeïnspireerd, voorspelbaar, overgewaardeerd, compact disc!
Allemaal woorden, die niet van toepassing zijn op dit album.

Welke dan wel?
Theatraal? Zeker, echter niet "over the top"!
Synthpop? Ook, maar dan niet gestoken in een typisch "jaren 80" jasje!
Artpop? De creativiteit druipt er van af!
Kwaliteit? Of zoals een YouTube bezoeker schrijft: "Each Song Is A Treasure"!

Politiek getint? Het prachtige "Greenham"! December 1982: 30.000 vrouwen vormen een kring rond RAF Greenham Common als protest tegen de komst van kruisraketten.

The Blue Nile? Moet ik telkens aan denken , zodra "Each Day In Nine" begint!
Dansbaar? Weliswaar minder dan de opvolger "Certain Things Are Likely"!

Streaming? Enkele maanden geleden is "Naked" opnieuw op cd uitgebracht door Cherry Red Records en dit album werd weer vergeten! Gelukkig is het in volle glorie te beluisteren op Spotify.

Jean-Maurice
Een geweldig album, inderdaad heel erg creatief en het springt er ook echt uit zeker voor die tijd. De zanger heeft een geweldige stem. Vorig jaar is bij Cherry Red een remaster van dit album verschenen. Ook zo'n album dat ik graag in mijn top 10 zou willen zetten temeer ook omdat ik deze plaat in de jaren 80 op een cassettebandje had. Draaide het toen niet zo vaak, vond het een vreemde eend in de bijt. Nu waardeer ik het veel meer juist omdat het zo origineel en creatief is. 'Each Day in Nine' is bij mij blijven hangen en dat betekent dat het goed is. Geen postpunk en ook geen wave, synthpop ook niet echt maar wat dan wel? Dat maakt dit album nu juist zo uniek. De productie is trouwens geweldig.

Alicia, DjFrankie ?
Ik weet niet of dit jullie kopje thee is maar ik vermoed van wel. Dit is wel erg experimenteel.

avatar van Alicia
Kissing the Pink is wel een bekende naam voor mij, maar de muziek kan ik niet (meer) voor de geest halen. Als het album op Spotify staat ga ik het binnenkort beluisteren!

Jean-Maurice
Ken je deze nog? Is van de voorganger 'Naked'. Klein dansvloer hitje destijds.
Kissing The Pink - Big man restless - YouTube

Op hun YouTube kanaal kan je hun albums helemaal beluisteren:
Kissing the Pink - Onderwerp - YouTube