Floating Points - Shadows (2011)

Electronic / Dance
Label: Eglo

1. Myrtle Avenue (9:59)
  2. Realise (5:20)
  3. Obfuse (4:21)
  4. ARP3 (9:17)
  5. Sais (8:12)
avatar van dj maus
Niet meer zo vernieuwend als zijn eerste EP's, maar nog altijd mooi en subtiel.

avatar van luc011190
Laatste twee behoren wel tot zijn mooiste, zeg

avatar van T.O.
Ken het nog niet, maar kreeg een volle 5 sterren op Resident Advisor.

Ik heb een keer zo'n gruwelijk slechte Factmix van hem gehoord dat 'ie compleet had afgedaan voor mij, maar misschien moet ik hem toch nog eens een kans geven.

avatar van luc011190
Is inderdaad niet altijd een goede DJ, maar zijn platen zijn wel bijna altijd raak. Klinken ook altijd echt fantastisch, zelfs Theo Parrish neemt zijn platen tegenwoordig vaak op in Floaty's studio.
En een knap eigen geluid heeft-ie gecreërd, elke platen hierop is ook weer onmiskenbaar FP.

avatar van levenvergeten
Ik vind hem helemaal niet zo'n slechte DJ. Zijn podcast voor XLR8R heb ik heel vaak gedraaid, en in Trouw na Four Tet vond ik het degelijk maar niet geweldig. Deze EP is trouwens fijn, maar verdient het ook om nog vaker geluisterd te worden.

Poa
herman schreef:

Volgens mij heeft hij toch nooit een mix voor Fact gedaan?

Deze EP klinkt inderdaad (weer) goed. Wordt tijd voor een volledig album.

Ah, dan was het voor een ander online gebeuren.

avatar van T.O.
Zo, dat Myrtle Avenue.... Floating Points moet op North Sea Jazz!!

Myrtle Avenue is "eerder goddelijk dan menselijk".

avatar van dnls
ARP3 is prachtig

avatar van T.O.
De jonge Sam Shepherd maakt er wederom werk van. Complexe grooves, vintage synths en jazzy arrangementen zijn allemaal weer van de partij.

Veel producers van zijn generatie mochten willen dat ze dit soort tracks konden maken.