DJ Format - If You Can't Join 'em... Beat 'em (2005)

Label: Genuine

1. Intro (0:44)
  2. 3 Feet Deep (4:42)

met Abdominal en D-Sisive

3. Participation Prerequisite (4:11)

met Abdominal

4. Another One of Those Songs (3:40)

met D-Sisive

5. The Turning Point (5:14)
  6. Ugly Brothers (4:32)

met Abdominal

7. Separated at Birth (4:28)

met Abdominal en D-Sisive

8. The Place (3:35)

met Chali 2Na en Akil

9. Rap Machine (3:21)

10. Black Cloud (4:21)
  11. I'm Good (4:01)

met Abdominal

12. 2, 3.. Scrape [Remix] (4:44)
avatar van BoordAppel
En weer een nummer met Chali 2Na en Akil .

avatar van Kos
Kos
Ik voeg 'm net toe .

Lijkt me wel leuk btw.

Ik voeg 'm net toe

Haha, tsja sorry wist ik niet. Ik kijk niet elke 2 minuten in de toevoeglijst .

hmm moet dit album maar ff beluisteren. Chali 2NA en Akil alweer, mooooi!!

Ben benieuwd!

avatar van T.O.
3 Feet Deep vind ik weer erg leuk, dit is de perfecte pretentieloze party-hiphop voor mij. Moet maar eens een heel album van de man gaan luisteren.

avatar van BoordAppel
Nog geen stemmen en ook maar 5 bij zijn eerste album .

Typisch hiphop waar de grootste hiphophater nog iets mee kan. Gewoon vrolijke partyrap, that's it. Weinig verschil met Music for... al is Abdominal wat beter geworden. Leuke MC.

avatar van BoordAppel
Helemaal niet vernieuwend of origineel. Het verschilt eigenlijk ook maar weinig met zijn eerste plaat. Maar het is allemaal zo relaxt en aanstekelijk dat ik ook maar gewoon hetzelfde cijfer moet geven. 4 Sterren dus voor een ongecompliceerde, vrolijke partyplaat.

avatar van waxs
Zoals BoordAppel al zegt een heerlijke aanstekelijke partyplaat. Vrolijke funky producties aangevuld door de flow van o.a. Chali 2na en Akil. Nu vooral met het lekkere weer prettig om terug te horen, 4*

avatar van Fza
Fza
1 van de weinige hiphop groepen? (weet niet of dat het juiste woord is maar abdominal & format werken wel erg veel samen onder formats naam) die ik appricieer. Erg lekkere album.

avatar van waxs
Jah eigenlijk solo, sommige tracks heeft hij gewoon instrumentaal gehouden bij het grootste deel wordt hij bijgestaan door gastartiesten.

avatar van Rhythm & Poetry
Wat een geweldige feel-good hiphop maakt deze man. De beats hebben over het algemeen een vrelijke ondertoon en de rappers passen zich hier goed op aan. 3 Feet Deep was het eerste nummer van Format waarmee ik in aanraking ben gekomen en sindsdien heb ik dit album graag willen checken.

Mb.
Lekkere niks-aan-de-hand-hip-hop. Niets meer, niets minder. DJ Format verstaat zijn vak en zorgt voor energieke producties, die vervolgens een perfecte basis vormen voor de rappers om hun ding op te doen. Vooral als de Canadese rappers Abdominal en D-Sisive collaboreren ontstaat er een onwaarschijnlijke chemie die alleen maar een glimlach op je gezicht kan toveren. Dit is, zoals men rapt in het nummer Seperated at Birth, gewoon "Hotter than a fat-fuck joggin' in the sauna". Daarmee is alles gezegd.

avatar van Hurrdurr
Vind het geweldig passen bij het weer dat we nu hebben; lekker rustig, niet te moeilijk en toch wel vrolijk. Abdominal en Format zijn een goed duo, vooral Abdominal kan ik wel waarderen. Hij heeft een heel aparte flow, maar die past wel perfect bij de producties.

Die zijn over het algemeen heel erg simpel, maar niet zo dat het saai of kaal is. Alles wat nodig is zit erin, maar ook niet meer. Lekker om gewoon een beetje op de achtergrond hebben, maar ook niet erg om er "echt" naar te luisteren.