Aretha Franklin - Jump to It (1982)

Soul
Label: Arista

1. Jump to It (6:41)
  2. Love Me Right (4:09)
  3. If She Don't Want Your Lovin' (5:39)
  4. This Is for Real (4:50)
  5. (It's Just) Your Love (4:50)
  6. I Wanna Make It Up to You (6:42)
  7. It's Your Thing (4:14)
  8. Just My Daydream (5:56)
avatar van FunkStar
Het titelnummer is helemaal te gek! En ook de 2e single Love Me Right mag er zijn...Luther Vandross had een flinke vingen in de pap bij dit album.

avatar van Angelo
Miss Franklin ontving voor dit album een American Music Award voor beste soulalbum van het jaar. Pff, als dit de beste keuze was dat ze dat jaar hadden, dan is het toch wel heel erg gesteld. Het door Sam Dees geschreven ‘If she don’t want your lovin’ had best mooi kunnen zijn, maar dit arrangement is waar-de-loos. De cover van The Isley Brothers, ‘It’s your thing’ is echt verbazingwekkend slecht en ‘Just my daydream’ geschreven door Smokey Robinson is ook al niet te harden. De door Luther Vandross geschreven ‘Love my right’ en ‘This is for real’ gaan nog wel, maar in vergelijking met de muziek dat ze pakweg tien jaar eerder opnam is het ook niet al te best. De gelikte en gladde productie is niet te doen, Aretha’s stem komt helemaal niet goed uit de verf omdat ze daarvoor de ruimte niet krijgt. Jammer!