Dread Zeppelin - Un-Led-Ed (1990)

Reggae / Rock
Label: I.R.S.

1. Black Dog (5:21)
  2. Heartbreaker (At the End of Lonely Street) (4:47)
  3. Living Loving Maid (3:47)
  4. Your Time Is Gonna Come (5:11)
  5. Bring It on Home (4:36)
  6. Whole Lotta Love (4:38)
  7. Black Mountain Side (2:02)
  8. I Can't Quit You Baby (6:04)
  9. Immigrant Song (2:53)
  10. Moby Dick (4:19)
  11. Hey, Hey, Whay Can I Do * (3:44)
  12. Tor-Telvis, a Bad Trip * (4:31)
  13. Woodstock * (4:12)
avatar van Pelk
Humor mag toch niet ontbreken op deze site, vind ik. Heb dubbel gelegen bij de concerten, terwijl het allemaal uitstekende muzikanten zijn, zelfs zo goed dat ik sommige momenten dacht dat dat er geplaybackt werd........... Hadden anderen dat gevoel ook (ik praat dan bijvoorbeeld over Tivoli-Utrecht 1990/91) ? Later werd de formule erg uitgemolken en een heel stuk minder goed, maar deze plaat blijft fier overeind. Op de hoes staat rechts bovenin een aanwijzing om de plaat in onder te brengen "File under: Zeppelin Music Inna Reggae Style". Toch jammer dat een dergelijke genre niet gekozen kan worden bij MusicMeter

loserkid
is dit een parodie op led zeppelin?

Nee. Kijk maar naar het genre en dan nog 's goed naar de bandnaam.

avatar van Stijn_Slayer
Overigens heeft Robert Plant zelf gezegd dat dit 1 van z'n favoriete bands (of coverbands, ben er niet helemaal zeker meer van) is.

Ik kan dit best waarderen, leuke eigen versies van geweldige nummers. Dit zijn ook allemaal best goede muzikanten. Reggae achtige Zeppelin nummers met een Elvis zanger, hoe komen ze erop?

avatar van Raymond S
Ben het eens met alle onderstaande meningen over deze band en cd. Het is ontzettend knap om beide stijlen met elkaar te combineren om vervolgens met een geheel nieuwe lijn te komen.
Elk nummer is charmant en goed gedaan.
Het nadeel van deze uitvoeringen en soort muziek is dat je dit geen gehele cd volhoudt. Luister er fragmantarisch na. Eerst 3 nummers, dag later weer 3 nummers.
Als je dat doet, ben je onder de indruk van de kwaliteit.
Dit is de enige cd die ik heb en ken, maar dan is het wel direct een hele goeie.