Anthrax - Attack of the Killer B's (1991)

Label: Island

1. Milk (Ode to Billy) (3:44)
  2. Bring the Noise (3:28)

met Public Enemy

3. Keep It in the Family [Live] (7:19)
  4. Startin' Up a Posse (4:14)
  5. Protest and Survive (2:20)
  6. Chromatic Death (1:28)
  7. I'm the Man '91 (5:00)
  8. Parasite (3:14)
  9. Pipeline (2:00)
  10. Sects (3:06)
  11. Belly of the Beast [Live] (6:01)
  12. N.F.B. (Dallabnikufesin) (2:16)
DonDijk
Leuk..vooral de gitaarrifs vallen op en het laatste nummer draai je om en je hebt nicefukinballad, een geinige tekst overigens

avatar van HammerHead
Eén keer is wel genoeg hoor.

En dat omdraaigeintje doen ze wel vaker bij Anthrax. Bijvoorbeeld het zeer aanstekelijke Efilnikufesin of de EP Penikufesin, jaja.

avatar van Tekh
leuk album,de covertjes sects en pipeline zijn erg leuk

avatar van paulisdik
vooral i'm the man is een melig nummer

Charles Manson
de wat meligere nummers hoeven voor mj persoonlijk nooit zo (die hele humor kant van Anthrax vind ik soms iets te kinderachtig) maar nummers waarin er flink op los gebeukt wordt, zoals protest and survive, milk, live versies van belly en keep it vind ik geweldig.

en ik zou (als gitarist zijnde) wel eens willen weten waar Scott Ian in die tijd over speelde, want het gitaar geluid van Protest, maar ook Keep it in the Family is echt TE GEK!

en over het hele omdraai gebeuren:

!tein ej sigreV !rooh srekoj ejtellets nee em njiz tad ,xarhtnA eid ,ajaJ

avatar van Memphis
Cd alleen de moeite waard voor de samenwerking met Public Enemy. Melige nummers irriteren me nu mateloos. De live nummers duren te lang. Parasite ook een lekker nummer trouwens.

Charles Manson
als je een Anthrax liefhebber bent, is er wel heel veel meer te genieten dan alleen het nummer met Public Enemy hoor!

CD met name geweldig voor mij door de 4 onderstaande nummers:
Keep it in the Family live
Belly of the Beast live
Milk
Protest and Survive

avatar van kaztor
'The longest EP ever!' Hah, ik had het kunnen weten, want ik dacht net 'Wat doet deze hier?'

Dit is lekkere no-nonsence fun. Geen hoogvlieger, maar zeker vermakelijk.

Verkocht, geloof ik, ook erg goed toendertijd.

DonDijk
Ik heb hier de (gecensureerde) Amerikaanse versie van, waarbij -als het woordje ''Fuck'' valt- je in plaats daarvan heel subtiel het geluid van een scheet hoort.
Dat is ook de reden waarom Startin' Up A Posse er helemaal niet opstaat, het zou een grote schetenfestijn worden die zn weerga niet kent.

avatar van kaztor
Pffff....

Ja, die Amerikanen weten wel hoe je een krachtig statement kunt onderscheppen, vooral als het hun eigen tuintje betreft.
Wat een schijnheiligheid!

DonDijk
Ja idd behoorlijk schijnheilig, maar tóch...wel creatief opgelost door de -zichzelf nooit serieus nemende- heren van Anthrax.

max en joep
DonDijk schreef:
het zou een grote schetenfestijn worden die zn weerga niet kent.

hahahaha, dat zou het dan juist wel een geweldig nummer maken.

op deze CD staan enkele ZEER brave nummers.

ik vind het gitaargeluid van protest and survive zo geweldig.

max en joep
en daarom heb ik ook de Digitech Scott Ian distortion ooit gekocht, gewoon voor de heb. Daar zit dat geluid ook in. Voor mijn band heb ik niets aan dat pedaal, maar het is leuk speelgoed. Benadert het echt verrassend goed.

avatar van Stijn_Slayer
Dit album na lange tijd weer eens uit de kast gehaald, en Anthrax is toch een stuk interessanter dan ik dacht. Die ''humor'' (want echt grappig vind ik het in ieder geval niet) hoeft van mij dan niet, dat kunnen andere bands sowieso een stuk beter. Maar de 'normale' nummers en vooral de live nummers zijn wel de moeite waard. Lekker snel, geweldige drums en een héérlijke gitaarsound.

Milk, Keep it in the Family, Protest and Survive, Chromatic Death, Sects en Belly of the Beast (al duurt ie net ietsje te lang) zijn van een erg hoog niveau

Parasite, Pipeline zijn ook leuk, maar kan ik ook zo missen.

Bring the Noise had ik altijd een hekel aan, maar is nu ook wel aan te horen.. al heb ik wel een hekel aan de hiphop erin (zo ook I'm the Man '91). N.F.B. is op zich niet eens slecht (wel ontiegelijk standaard), maar is hier volledig misplaatst.. Ik zie daar de humor niet van in.

Dankzij de missers moet ik mijn 3,5* beoordeling toch houden.. puur naar de 'normale' nummers kijkend zouden ze de 4* makkelijk houden.

avatar van Axl_Rose
Toffe EP. Ook heel goedkoop te verkrijgen (4.49) Beste nummers:

Milk, Protest and Survive, Pipeline.

Kingsnake
Oh ja deze ken ik nog.
Ik weet niet meer of ik deze heb.
Een en al dikke lol, deze plaat.

Volgens mij was dit een uitgebreide versie van Penikufesin (Nise fukin ep, ofwel nice fucking ep)

avatar van Edwynn
Leuke verzamelaar van b-kantjes, ep nummers en andere (on)gein.
De Bring The Noise fusie werd zelfs een hitje aan de andere kant van de plas.
De plaat opent met een bereheavy versie van S.O.D. klassieker Milk. Charlie Benante laat nog maar eens horen dat hij gemakkelijk naast Dave Lombardo of Gene Hoglan kan zitten.
Nog een S.O.D. kraker is er in de vorm van Chromatic Death. Er zijn nog meer covers zoals de van de Penkufesin ep getrokken nummers Pipeline, Parasite en Sects.
Verder nog een geniale I'm The Man bewerking, wat livetracks en een liefdesverklaring van Scott Ian aan Tipper Gore middels het briljante Startin Up A Posse.
Attack Of The Killer B's is een prima overzicht van het rariteitenkabinet wat Anthrax naast haar geweldige studioalbums kan zijn.

avatar van vielip
Ik vind de humorkant van Anthrax dus altijd prachtig! Dit album kan ik dus ook zeer goed waarderen. Het gebodene is prima met nummers als Chromatic death, Milk, Protest & survive, Sects en Parasite. De live krakers Keep it en Belly of the beast zijn geweldig en ik had graag een compleet live album gehad van de Persistence tour destijds maar ja...misschien in een deluxe version van dat album?

avatar van frayedends
HammerHead schreef:
Eén keer is wel genoeg hoor.

Oidivnikufesin...

Een lekkere anthrax-schijf voor tussendoor.
Ik krijg hier altijd wel goeie zin van, wat ook het geval is met hun vorige EP. (met name, Friggin in the Riggin')

avatar van B.Robertson
Leuke verzamelaar met prima heropnames van Chromatic Death en Milk (Ode to Billy.)
De livenummers zijn goed, Startin' up a Posse is uitstekend en het album heeft een leuke smartlap aan N.F.B. Sects/ Parasite/ Pipeline werden al eerder op cd gezet. Het is jammer dat je het nummer Bud E. Luvbomb and Satan's Loungeband nooit op cd ziet. (van de I Am the Law maxi-single.)

avatar van Edwynn
De typische melige Anthrax humor komt ook goed naar voren hier. Ik kan een glimlach niet onderdrukken tijdens Dallabnikufesin.

Then I played the fool, I never meant to hurt you...or sleep with all your friends

avatar van vielip
Ja prachtig! Ik heb die humor van Anthrax ook altijd erg kunnen waarderen

avatar van frolunda
Meer leuk dan goed deze verzamelaar.Dat laatste blijft beperkt tot Pipeline,Sects en de samenwerking met Public enemy Bring the noise.Verder wel aangenaam al vond ik de originele versie van I'm the man een stuk beter.

Icon E
Mooi overzicht van de schijtlollige kant van Anthrax. Eigenlijk mis ik alleen de geestige Sex Pistolscover Friggin In The Riggin hierop.