The Lemonheads - Hotel Sessions (2012)

Folk / Rock
Label: Hall of Records

1. Big Gay Heart (4:53)
  2. The Great Big No (2:42)
  3. Paid to Smile (2:37)
  4. It's About Time (2:37)
  5. Style (1:54)
  6. I'll Do It Anyway (3:38)
  7. Rest Assured (2:00)
  8. You Can Take It with You (Part 2) (0:48)
  9. Down About It (3:12)
  10. Into Your Arms (1:37)
  11. Superhero (2:34)
  12. And So the Story Goes (3:06)
  13. Being Around (2:11)
  14. You Can Take It with You (Part 1) (2:18)
avatar van Ducoz
Zo, de heren laten weer eens iets van zich horen?
Is dit nieuwe muziek? Of is het bij elkaar geraapt oud materiaal?

deric raven
De eerste 2 nummers zijn in ieder geval oude nummers.

avatar van thebestfreaks
Dit zijn demo-opnames uit de tijd van Come On Feel The Lemonheads. Volgens mij staan er twee nog niet eerder uitgebrachte nummers op (nr 11 en 12), maar zeker weet ik dat niet.
Leuk voor de verzamelaar, maar eigenlijk een zwaktebod.

avatar van Ducoz
Ach, wel uit hun beste periode dus.
Met Varshons hadden ze ook niet gek veel meer te bieden, al vond ik Lemonheads uit 2006 wel enorm goed.

Hij gaat samen met de nieuwe Lanegan Band en DeWolff(uit 2011) op mijn lijstje voor Januari.. dan heb ik die ookal weer vol geplanned..

Edit:
Net gekocht voor 8 euro zoveel op CDwow...
Ben weer arm... zit nu wat te luisteren op Youtube.... heb er zin in! Moet alleen niet te veel vooruit luisteren! Haha

avatar van Ducoz
Schijnen wel allemaal akoestische versies te zijn, hopelijk is de kwaliteit wel normaal.. mag ik wel hopen voor een CD release.

Hotel Sessions: The Lemonheads: Amazon.co.uk: Music
Hier zijn wat previews te horen, ze klinken niet 100%
Maar voor mij komt het goed.

avatar van Bartjeking
1,0
Ik vond The Lemonhead altijd een leuk bandje, maar deze uitgave is toch wel bijna schandalig slecht. Het album heeft de kwaliteit van een cassettebandje dat te lang bij een magneet heeft gelegen en de kwaliteit van de nummers is ook niet over naar huis te schrijven. Dit schijfje had misschien als bonusCD uitgebracht kunnen worden, maar ik zou dit absoluut negeren. Je moet wel een echte fan zijn wil je dit pikken.

Wat het is:

Het zijn tracks buiten opgenomen op een walkman(!!).
Zowel gewoon in de stad als aan het strand(geruis is veelal golven, als we Dando mogen geloven).
Leuk idee, maar misschien had hij toch een andere recordingdevice moeten gebruiken.. al stammen de recordings natuurlijk wel af uit het begin van de '90s

Maar meer dan een paar keer draaien per jaar wordt dit niet, dus ik ga een puntje omlaag.

Big Gay Heart vind ik wel een mooi nummer, beter dan de studio track

avatar van Bartjeking
1,0
Geen wonder dat de kwaliteit waardeloos is . Alleen voor diehards dus.