Blaine L. Reininger / Mikel Rouse - Colorado Suite (1984)

Electronic
Label: Crammed

1. Side Wind (6:17)
  2. Windy Outside (6:38)
  3. West End (7:37)
  4. Sun Study (6:25)
avatar van Equino
Geslaagde samenwerking tussen Blaine L. Reininger (Tuxedomoon) en Mikel Rouse.
Het gaat hier om een combinatie van modern-klassieke-muziek en trance / meditatieve muziek.
Alle nummers zijn instrumentaal op het door Blaine L. Reininger gezongen 'Windy Outside' na.
Het vierde nummer 'Sun Study' is eigenlijk een iets andere versie van het hypnotiserend mooie eerste nummer 'Side wind'.
Op de CD-versie die ik heb zijn 7 nummers toegevoegd van alleen Mike Rouse onder de titel:
Mikel Rouse Broken Consort "A Walk In The Woods"
Made to Measure Vol. 3 & 6.
Voor de volledigheid de toegevoegde nummers:
5. Friendship (5:27)
6. Big Pine II (6:19)
7. Airland 2000 (4:20)
8. Hardfall (3:59)
9. Winter In Wyoming (9:01)
10. The Eloquent Dissenter (3:57)
11. A Walk in The Woods (9:22)

(totale speelduur 70:34)

De muziek van Mikel Rouse komt op mij over als verstandelijk en zorgvuldig uitgekiend, maar weet zeker ook een bepaalde (soms onbestemde, soms bijna onwerkelijke, soms bijna desolate landschappelijke) sfeer en verwondering op te roepen.