Mark Knopfler - The Trawlerman's Song (2005)

Label: Mercury

1. Trawlerman's Song (5:03)
  2. Back to Tupelo [Live] (4:32)
  3. Song for Sonny Liston [Live] (5:31)
  4. Boom Like That [Live] (4:35)
  5. Donegan's Gone [Live] (3:00)
  6. Stand Up Guy [Live] (4:30)
avatar van superessy
Leuke aanvulling op Shangri-La. Vooral schitterende album cover! Alleen dat is de moeite van het kopen al waard

superessy schreef:

zeker `n leuke aanvulling op het album Shangri-la .
nummer 2-5 zijn live opgenomen tijdens de promo radio sessies in de Shangri-la studio.

heb m gekocht omdat ik alles koop van Mark Knopfler. Toch viel het me een beetje tegen; niet omdat het geen goede nummers zijn, maar meer omdat het verschil met de opnamen op het album Shangri-La minimaal is.

stuart
rudiger schreef:
Zeker `n leuke aanvulling op het album Shangri-la .

Rudiger; dat je een MK fan bent is me duidelijk en ik waardeer hem ook zeer , maar geef je alle albums van hem standaard 5 sterren of vind je ze ook echt mooi/goed (misschien heb ik het mis wat betreft dat je alles maximaal beoordeeld hebt; ik heb ze niet alle gecontroleerd)

avatar van Thuurke
Ik heb hem ook, maar ik hoor ook het verschil niet met de versies op Shangri-la. Ik had liever een volledige versie van het nummer die ze op de bijgeleverde DVD aan het spelen zijn.

Rudiger, hoe kom ik aan deze versie??

avatar van rudiger
Volgens mij bedoel jij het nummer Summer Of Love , het is te vinden op de single cd van Boom Like That .
Geweldig nummer trouwens , en die had hier wel op gemoeten.

avatar van rudiger
The Trawlerman`s Song E.P. , ik heb deze in 2 verschillende uitvoeringen , de andere versie heet One Take Radio Sessions en die heeft dezelfde cover , echter er staan 2 nummers meer op nl. Rudiger en Everybody Pays .
Dus er is een versie met 6 en een met 8 nummers .
En laten die 2 extra nummers nu ook de 2 langste zijn Rudiger met 6min 07 en Everybody Pays met 6min 10 .

avatar van chevy93
Wow, je hoort echt niet dat het live is. Wat een prachtige artiest is het toch.

avatar van SemdeJong
Heerlijk album om op dit tijdstip (00:18) naar te luisteren. Lekker liggend op bed met koptelefoon op. Hier wordt je rustig van. De komende weken me maar weer eens door de collectie van Knopfler en Dire Straits heen werken. Zal geen straf zijn.