Hiss Golden Messenger - Poor Moon (2011)

Folk / Country
Label: Paradise of Bachelors

1. Blue Country Mystic (4:08)
  2. Call Him Daylight (3:31)
  3. Drummer Down (2:51)
  4. Under All the Land (3:49)
  5. Westering (4:19)
  6. Pittsboro Farewell (Two Monarchs) (2:51)
  7. Super Blue (Two Days Clean) (4:36)
  8. Jesus Shot Me in the Head (5:07)
  9. O Little Light (3:02)
  10. A Working Man Can't Make It No Way (3:46)
  11. Dreamwood (3:28)
  12. Balthazar's Song (3:44)
avatar van heartofsoul
Dit album is al eerder op vinyl uitgekomen, maar dit jaar pas op cd. Hiss Golden Messenger is eigenlijk het vehicle voor M.C.Taylor, terzijde gestaan door gitarist Scott Hirsch, beiden voorheen van Court & Sharp, en heel veel andere, zeer goede musici. Het wordt bejubeld door diverse recensenten op internet (en vorig jaar ook in Uncut). Het is een beetje country folk, ik moest af en toe aan Bonnie "Prince"Billy denken, en ook wordt de vergelijking gemaakt met Bill Callahan, dan weet je ongeveer wat je kunt verwachten.
Qua sfeer vind ik het wel mooi, maar de songs (en daar gaat het toch om) willen bij mij niet erg beklijven. Dat komt ook door de stem van Taylor, die mij niet erg aanspreekt. Maar misschien moet ik nog wat meer draaibeurten maken (ik heb er nu drie opzitten).
Mijn platenhandelaar kwam dolenthousiast met dit album aanzetten, maar ik weet nog niet of ie een plaats cerdient in mijn Top 10 over 2012.
Ben benieuwd wat andere users op MuMe hier van vinden?

avatar van heartofsoul
Ben ik de enige op dit forum die dit album de moeite waard vindt ? Na een stuk of tien luisterbeurten was ik verkocht : de songs op dit album werden mooier en mooier. Net zoals bij groepen als bijvoorbeeld Lambchop (hoewel qua sound niet geheel vergelijkbaar) vond ik de vocalen niet gelijk aansprekend, maar inmiddels ben ik geheel gewend aan de stem van M.C. Taylor. Ik ben benieuwd of mijn stem de enige blijft...

avatar van Broem
Heb dit album al sinds lange tijd in bezit maar na een eerste scan op het stapeltje gelegd om nogmaals te beluisteren. Dat heeft even geduurd. In het folk/country genre zit veel werk wat me niet weet te pakken. Beetje een moeizame relatie met dit soort muziek. Ik blijf het toch proberen omdat het veel mooie pareltjes heeft opgeleverd. Poor Moon is geen pareltje maar wel de moeite waard. De stem van M.C. Taylor is er eentje die m.i. erg geschikt voor de 'blues' in dit genre. Lekker sonoor. Muzikaal goed verzorgd en de songs zijn voldoende afwisselend.

avatar van Lura
heartofsoul schreef:

Nee hoor, heartofsoul. Ik ben gewoon een heel luie stemmer. Ken je het nieuwe album al? Geniaal!
Grappig dat jij ook zo aan zijn stem moest wennen.

avatar van ArnoldusK
Ik hoef helemaal niet te wennen aan zijn stem. Een aantal songs beklijven meteen en het rustige, folky, dromerige sfeertje dat gecreëerd wordt is geheel mijn ding. 4*

avatar van Edgar18
Fijn album zeg, blij dat ik ze over een paar maandjes live ga zien.

avatar van Ducoz
Eigenlijk is het een hij. Hiss Golden Messenger is M.C. Taylor.
Zeer sympathieke man.
Vertelde tijdens het concert in de Roode Bioscoop dat hij alle liedjes over dingen schrijft die om hem heen gebeuren en voer famillie en vrienden. Hij wil zijn wereld graag klein houden.

Waar treedt hij op?

avatar van Renoir
Ducoz schreef:

Waar treedt hij op?

Op 24 mei in Utrecht op Le Guess Who? May Day.