Swod - Drei (2011)

9. Liebling (1:39)
  10. Largo (6:43)
  11. Intro 2 (2:50)
tuktak
potver, we hebben weer een kandidaat voor mijn eindejaarslijstje. idm electronica uit duitsland. een soort solopiano met extra computereffecten, nils frahm on drugs.
her en der een ruizige sample van een duitse vrouwenstem, rare geluidjes, field recordings, computereffecten, lichte beats, aangevuld met hoofdingrediënt piano. soms verrassend uptempo, maar vaak heel minimaal richting ambient. intrigerende plaat.

avatar van Dreten Bukgat
nice... een nieuwe swod... benieuwd hoe dit derde album uitpakt... "gehen" en "sekunden" waren alleszins heel erg te pruimen... vooral de "gehen" vinyl passeert hier nog vaak de revue...

avatar van essence
Hele mooie plaat.
Al bij de eerste beluistering ben ik gegrepen door de subtiele schoonheid. En ik veronderstel dat deze parel enkel maar meer gaat blinken bij iedere nieuwe luisterbeurt.

avatar van -SprayIt-
Dit jaar op Cross Linx in Groningen!

avatar van popstranger
City Centre Offices begint voor mij wel een zalig label te worden. Ook deze Swod voert mij naar een warme zomerdag waarop de kinderen spelen in het water en papa rustig aan de kant ligt met dit album in de oren.