Zieke Zuiden (2011)

20. Chapa - Kan Niet Man
  21. Boef en de Gelogeerde Aap - ZZ Legendes
avatar van pqt
pqt
Toen de Amerikaanse hiphopscene rond 1990 in haar puberperiode zat, bestond er een flinke distinctie tussen de muziek van de verschillende leefgebieden. Westcoast, Eastcoast en The Dirty South hadden elk haar eigen manier van rappen en produceren. Hier in ons bescheiden hiphoplandje is het verschil nog niet zo goed te merken, maar toch zijn er flink wat provincies met ieder haar eigen rappers die hun woonplaats representeren; Rico en Sticks in Zwolle, Dret & Krulle in Amsterdam en Winne en U-Niq in Rotterdam. Ook zuidelijk Nederland heeft inmiddels een sterk legioen aan MC’s; Brabander Extince stond zelfs aan de wieg van hiphop in Nederland. Nu, in 2011, zijn de beste rappers uit het zuiden van Nederland bijeengebracht voor een album dat bol staat van zachte g’s en trots op de Nederlandse gedeeltes beneden de rivieren.

Lees verder op Hiphopleeft.

avatar van niels94
Gek dat hier totaal geen aandacht naar uitgaat op MuMe... of is het dat niet waard? Ik moet zeggen dat ik het ook niet allemaal hoef te luisteren, maar wat zijn de hoogtepunten van dit album?

Fresku is alvast geniaal grappig op Sukkels

avatar van Delars
K1 Kerbusch is echt een technisch vaardige mc.

avatar van Stapler
K1! De rest is geschiedenis.. Nee maar als je hem goed vind tjek ook deze:
FATA - Serieus?!

GCITY050
Die serieus is echt de hardste Fata track tot nog toe. Als ze eens kappen met die love tracks als Geile donder en andere corny mainstream rip-offs dan kan Jongvolwassen echt legendarisch worden.