Roberta Flack - Let It Be (2012)

Alternatieve titel: Roberta Flack Sings the Beatles

Soul
Label: 429

1. In My Life (4:09)
  2. Hey Jude (3:11)
  3. We Can Work It Out (4:02)
  4. Let It Be (4:15)
  5. Oh Darling (4:39)
  6. I Should Have Know Better (3:15)
  7. The Long and Winding Road (4:09)
  8. Come Together (4:39)
  9. Isn't It a Pity (3:41)
  10. If I Fell (3:24)
  11. And I Love Him (3:51)
  12. Here, There, and Everywhere (6:16)
avatar van Arrie
Eerste single is We Can Work It Out, maar klinkt totaal niet interessant. Een matige R&B-productie, en haar stem klinkt ook niet zo fijn eigenlijk. Ze heeft d'r beste tijd wel gehad, vrees ik, tenzij haar beknepen stemgeluid door de productie komt. Klinkt alsof ze met d'r tijd probeert mee te gaan, misschien zelfs nog een hit te scoren ofzo, maar dit moderne R&B-jasje hoeft van mij niet zo (al heb ik niet zozeer iets tegen moderne R&B). Ach, ik heb toch nog wel wat oudere Flack-albums om te ontdekken.

avatar van erwinz
Ik had tot dusver niet zoveel met Roberta Flack, maar dit is dankzij deze plaat met Beatles covers aan het veranderen. Haar oude werk is inderdaad ook veel beter dan ik had verwacht.

Lees mijn volledige recensie op: De krenten uit de pop: Roberta Flack - Let It Be Roberta: Roberta Flack Sings the Beatles - dekrentenuitdepop.blogspot.com

Erwin

avatar van Arrie
Hmm, dan zal ik hem één dezer dagen toch maar eens proberen. Ik ben dat haast verplicht. Maar ik heb sowieso nog een hoop van haar te ontdekken, en de single kon ik niet zoveel mee.

avatar van erwinz
Die is minder inderdaad.
Erwin

avatar van thelion
Roberta Flack componist van wereldhits als Killing Me Softly, Feel Like Making Love en natuurlijk You've Got a Friend, 75 is ze ondertussen en nu gaat ze de heren Lennon & McCartney coveren.

Wat is het toch met de Soul diva's van weleer hebben ze geen inspiratie meer voor eigen werk Bettye Lavette deed het een paar jaar geleden ook met het album The British Song Book en dat is zeker geen onaardig album, maar had liever een album met bnieuw werk van haar gezien.
Zo ook met deze van Roberta het is niet slecht maar ook niet echt hoogstaand, en haar stem is ook niet meer je van het, ze "piept en "kraakt" en is behoorlijk hees geworden, nu ben ik wel iemand die heese stemmen kan wardeeren maar bij Roberta werkt het niet echt, het is niet irritant maar oorstrelend is het zeker niet. Bij vlagen heeft ze wel its weg van Macy Gray die hoe toevallig ook net een cover album heeft uitgebracht.

Kort om dit album is niet goed en ook niet slecht, aan de ene kant heeft het wel wat maar aan de andere kant is het ook allemaal wel vlak (productie). Laat ik er 3.5* van maken eigenlijk 3.25* maar dat kan hier helaas niet, dus afgerond naar boven we hebben het wel over Roberta Flack natuurlijk.

Wil je een goede Beatle cover plaat door soul artiesten dan kan ik Come Together zeer aanbevelen.

avatar van Reint
thelion schreef:

Nee, die is toch echt van de hand van Carole King. Ze had haar cover van het nummer trouwens wel eerder opgenomen en uitgebracht dan James Taylor, die het nummer tot wereldhit maakte.

avatar van kemm
Componist is inderdaad nogal een ongelukkige titel in het geval van Roberta Flack.

avatar van Arrie
Volgens mij heeft ze nooit ook maar een nooit geschreven.