Dirty Three - Toward the Low Sun (2012)

Australiƫ
Label: Drag City

1. Furnace Skies (4:44)
  2. Sometimes I Forget You've Gone (3:46)
  3. Moon on the Land (4:51)
  4. Rising Below (5:47)
  5. The Pier (4:53)
  6. Rain Song (3:50)
  7. That Was Was (4:01)
  8. Ashen Snow (5:13)
  9. You Greet Her Ghost (4:50)
Grinderman stopt er mee en dat zou wel eens kunnen doordat Warren Ellis de draad met Dirty Three weer heeft opgepakt. Ik ben benieuwd.

avatar van The Scientist
Wauw!.. ik ben alvast erg benieuwd.

avatar van korenbloem
Wauw! dit is interessant.

Erg zin in

Bij Drag City, ik ben benieuwd.

avatar van AOVV
Interessant. Warren Ellis, kompaan van Nick Cave. Dit is zo'n beetje zijn eigen project, niet?

Drag City is een gaaf label, met leuke artiesten zoals Will Oldham, Bill Callahan en Joanna Newsom.

Werd hoog tijd dat er weer eens wat van Dirty Three kwam!

Komende mei staan ze ook op Primavera Sound, waar ik ze weer hoop te zien.

AOVV schreef:

Yup, in het verleden heeft Dirty Three een aantal briljante platen uitgebracht. Vooral Ocean Songs is geweldig

avatar van MVW
MVW
Vol verwachting klopt ons hart. Hier kijk ik ook erg naar uit

avatar van chevy93
Blijkbaar allemaal vergeten dat deze is uitgekomen? Hij is al 2 dagen uit hoor!

avatar van Paalhaas
Dirty three komt na liefst zeven jaar radiostilte met een nieuwe batch aquarelletjes. Het klinkt nog altijd mooi maar ook nogal overbodig en doelloos, zoals Cinder dat destijds ook al deed. Ze proberen nog enigszins te verrassen met de twee 'free sounding' openers, maar al snel vervallen ze in wat al te formulaïsche D3-clichématigheden. Misschien tijd om er de brui aan te geven en andere creatieve uitlaatkleppen te zoeken, heren?

avatar van Bartjeking
Ik vind het toch wel erg interessant. Misschien wel omdat ik nooit eerder iets heb gehoord van deze drie viezeriken. Uiteraard is Warren Ellis geen onbekende voor me, dus ik had wel wát verwachtingen, maar het verrassingselement was desalniettemin erg groot! Ik geef gewoon 4 sterren voor dit album, want voor mij is dit allesbehalve een clichématige oefening op muziek. Voor mij ging juist een mooie muzikale wereld open, zoiets als de kunstzinnige hoes dat ook al doet voor mijn 'Arthart'.

Smaken verschillen, maar ik hoop dat het feit dat ik dit album al 4 sterren geef, de voorgaande albums mij helemaal omverblazen met als resultaat dat ik bovenstaande reactie weer moet nuanceren. Voorlopig blijven genieten!! Dank je voor de zoveelste goeie release van het jaar vrienden uit 'Down Under'.

avatar van Paalhaas
Als dit mijn eerste D3-plaat zou zijn had ik vast ook een 4/5 gegeven.

avatar van Ataloona
Tsja, mijn eerst plaat van D3 was Ocean Songs, dus de rest viel uiteindelijk toch wat tegen. Gelukkig is Whatever You Are... wel gebleken als een fenomenale parel. (die ik soms zelfs prefereer boven Ocean Songs)

Deze plaat is een soort herhalingsoefening. De tijd is gepasseerd en het is duidelijk dat D3 nogal in het verleden is blijven hangen, daardoor totaal niet meer interessant/relevant.

avatar van Supersid
Dit is mijn eerste D3 plaat, en ik vind 'm prima! Ik ga mezelf zeker nog verder verdiepen!

avatar van keijzm73
Een stuk dynamischer dan het album 'Ocean Songs' (uit 1998) waar ik bij uitkwam dankzij deze video Sea Above, Sky Below waar Nick Cave ook op mee speelt.

Ik was benieuwd naar het meest recente werk van de 'Dirty Three'. Sprookjesachtig. De cover, de tracklisting en zo ook de muziek. Mooi hoor!