Guru - Jazzmatazz, Vol. 3: Streetsoul (2000)

Alternatieve titel: Guru's Jazzmatazz Streetsoul

Hip-Hop / Soul
Label: Virgin

1. Intro (1:06)
  2. Keep Your Worries (4:57)

met Angie Stone

10. Supa Love (3:54)

met Kelis

11. No More (4:03)

met Craig David

12. Where's My Ladies (4:07)

met Big Shug

13. Night Vision (3:33)

met Isaac Hayes

14. Who's There (4:05)

met Les Nubians

15. Mashin' Up da World (5:20)

met Junior Reid en Prodigal Sunn

16. Timeless (4:15)

met Herbie Hancock

avatar van Gyzzz
GURU heeft er nog steeds nooit uit weten te halen wat erin zit wat Jazzmatazz betreft.

avatar van thomzi50
nee ik vind dit een matig album. Ik geef het nog net 3* maar dat kan heel goed 2.5* worden

avatar van FunkyMonk
Duidelijk de minste uit de Jazzmatazz reeks voor mij.

Maarten||
Yeah een plaat met Herbie Hancock. Moet ik zien te checken

avatar van Reijersen
Ik vind veel features erg cool hierop (vooral die nummers met Angie, Erykah, Donell, Isaac en Herbie). Perfecte mix tussen hiphop en jazz.

3,5 ster.

avatar van FunkStar
Keep Your Worries met Angie Stone is erg lekker! De absolute topper van het album!

Father McKenzie
Reijersen schreef:

3,5 ster.

Geheel akkoord. Hip-hop op zich vind ik meestal ontzettend saai en eentonig, maar met een flinke scheut jazz is het zéér te smaken, trouwens als deze Guru er zijn schouders onder zet.... weet je dat het ok is. Heel leuk die Guru-albums!

avatar van principal2000
Heb deze gekocht, maar vond hem zwaar tegenvallen. Luister hem eigenlijk nooit (behalve in de eerste week dat ik hem kocht). Zal nog wachten met een oordeel, totdat ik hem weer heb opgezet. Zal niet al te hoog worden.

avatar van principal2000
Veerde dankzij Premo eventjes op bij Hustlin' Daze, maar deze hoort eigenlijk niet op dit album thuis (waar is de jazz/soul naast Donell Jones)? De Roots leveren ook bijna altijd prima productiewerk af. De combi hiphop/nu-soul werkt in sommige nummers beter dan in anderen (Angie, Kelis, Erykah). De altijd irritante Craig David deed mij bijna het album afzetten. Ik vind dat Guru op dit album vooral probeert om nummers te maken in de trand van zijn gastartiest in plaats van geheel op zichzelf staande nummers in samenwerking met andere artiesten te maken. Blijft voor mij een hoofdstuk in de Jazzmatazz die overgeslagen had mogen worden. 2*.

avatar van Madjack71
Guru's Jazzmatazz deel 3 heeft zo wel zijn aardige momenten. Deze vinden m.i m.n plaats in het begin. An sich heb ik niet zo heel veel met dit genre, maar Guru weet er wel zo zijn draai aan te geven dat het lekker wegluisterd. Maar na meer als 1 uur, heb ik het ook wel weer eventjes gehad.
Favorieten; Angie Stone/Donell Jones en Erykah Badu.

avatar van KILLERBEE99
Vind het toch wel een stuk minder als Vol. 1 en Vol. 2

Staan toch nog wel leuke tracks op hoor

0,5
'De plaat blijft hangen en er praat iemand doorheen'. Niet spannend, repetitief zonder expressie (variatie en expressie is juist kenmerkend voor jazz). Heeft goede muzikanten nodig om er nog iets van sjeu aan proberen te geven (Herbie Hancock). De zoveelste muziek die alleen het buitenkantmodeimago van jazz meepakt. Imagogedoe. Hip-hop? Ja. Soul? Niet echt met dode grooves. Fusion met jazz? No way.

avatar van Rinus
Iik ben helemaal geen liefhebber van dit genre (rap), maar dit album komt zo af en toe wel eens in de CD speler. Komt ook vooral omdat er niet overmatig op gerapt wordt, en de meeste tracks wel lekker in het gehoor hebben.

beaster1256
De eerste vond ik steengoed en cool , de tweede een pak minder , deze is zeer zwak en stinkt ...