Royce da 5'9" - M.I.C. (2004)

Alternatieve titel: M.I.C. (Make It Count) Mixtape Volume 2

Label: Sure Shot

1. Buzz (3:47)
  2. Nickel (3:25)
  3. Jump (2:44)
  4. Stand Up (4:39)
  5. Gone in 30 Seconds (4:43)
  6. On the Road (3:30)
  7. Switch (4:23)
  8. Hit You (Street Games) (5:13)
  9. 52 Bars (3:13)
  10. Basic Rap (3:25)
  11. Fuck a Hook (3:04)
  12. Dope (4:10)
  13. No Talent Rappers (3:48)
  14. Back in the Days (3:13)
  15. Brothers Keeper (2:46)
Ik denk dat eminem nu denkt, damn had ik Royce da 5'9 maar niet vervangen met 50 cent, maar het maakt eminem ook weer niet uit, want er zijn genoeg 50 cent fans, want uit eindelijk gaat het eminem om de money tegenwoordig, en Royce da 5'9 ziet dat, en hij laat in dit album al zijn talent horen, en wil er mee zeggen dat het een foute keuze is van eminem.

eazyfan
Ik had erg hoge verwachtingen van deze Cd, ze zijn jammer genoeg (nog niet) uitgekomen. Ik hoopte op iets van Death Is Certain-niveau, had al veel hierover gelezen op verscheidene sites en schijnt erg dope te zijn. Royce da 5'9" heeft goede teksten, gelukkig geen DJ-gepraat tussen de tracks, het lijkt op een gewoon album, de productie klinkt ook wel goed maar geen enkele track die echt goed is, geen enkele track die me echt bij bleef, het album heeft over het algmeen een hoog niveau, gastartiesten doen ook goed mee, de onderwerpen zijn sterk en goed gekozen maar toch, hopelijk is dit een groeier en verandert mijn mening, anders blijf ik steken op die 3* (wel nog maar eerste luisterbeurt).

avatar van psychonaatje
52 Bars vind ik erg sterk, de rest gleed een beetje langs me heen bij dit album.

52 Bars vind ik erg sterk
Die en Buzz zijn opmerkelijk géniaal, die 2 tracks zijn wel erg erg sterk, vooral lyrisch, héél dit album is lyrisch vooral erg sterk:
Gone In 30 Seconds, Hit You (Street Games), Basic Rap, Fuck A Hook, Dope en No Talent Rappers zijn 6 opmerkelijk goede tracks, de rest is ook zeker niet slecht. De producties stellen ook niet teleur maar zijn niet opmerkelijk goed, dit wordt bij nader inzien toch miss nog 3,5* of miss ooit nog 4* (wie weet).

eazyfan
Toch maar 3,5*, geslaagde mixtape wat mij betreft, maar kan niet tippen aan Death Is Certain, 52 Bars en Buzz zijn 2 erg dope tracks, paar andere betere tracks, het algemeen niveau is sterk. Royce heeft goede teksten, productie klinkt niet mis, de gastartiesten doen goed mee, Royce's onderwerpen zijn goed gekozen en worden goed gebracht. Maar ik raak momenteel nog niet hoger door het geheel, geen mindere tracks, 2 betere uitschieters, ik ga deze Cd later miss nog eens herluisteren, maar verwacht niet dat ik het beter zal vinden, zeker een aanrader voor wie Royce nog eens in actie wil horen, blijft toch maar 3,5*.

Akonner
Wie zijn de gastartiesten op deze cd?

Akonner schreef:
Wie zijn de gastartiesten op deze cd?
D-Elite dacht ik gewoon.

avatar van J.M.
Valt erg tegen dit album, had hier ook iets in de richting van Death is Certain verwacht, maar ik vind het op enkelen nummers na eigenlijk nergens echt goed klinken. Death Is Certain vind ik vele malen beter. Misschien groeit deze nog, maar heb er nou al 4 luisterbeurten op zitten en weet mij niet echt te boeien. Tekstueel is nog wel goed, maar de beats doen me niks.

eazyfan schreef:
, 52 Bars en Buzz zijn 2 erg dope tracks, .

52 Bars vind ik echt zo'n verschrikkelijk nummer, die productie vind ik echt teveel van het goede. Dat refrein vind ik ook echt irritant.

Vandaag nog 1x geprobeerd, maar ik vind dit echt maar net een 3* waard. De beats vind ik vooral erg slecht. Zijn teksten redden het dan toch nog een beetje.

avatar van Rhythm & Poetry
Buzz heeft een heerlijke agressieve beat + flow. Nickel, heeft al een veel rustigere beat waardoor de sound van Royce beter tot zijn recht komt dan op Buzz. Maar na het album beluisterd te hebben blijft dit nummer niet hangen. Jump vind ik maar een mager nummer, geen interessante beat en een beetje ongeïnspireerd gerapt door Royce, die vrouwelijke stem doet het dan weer wel goed. Stand Up heeft weer een goede beat, een leuke intro, en een leuk refrein, maar hoor niet de typische Royce sound (vrij soft). Gone in 30 seconds is een mooie beat, matig refrein en Royce komt weer wat aan de softe kant. On The Road, ietwat snelle beat, Royce die sneller rapt dan gewoon, moet ik toch wel aan wennen. Switch heeft wederom een leuke beat met een mooie (pan?)fluit . Royce heeft hier weer goede teksten, maar een matig refrein. Hit You heeft ook een redelijke beat, beetje westcoast sound, vind de stem van Royce ook maar matig en het refrein is wederom irritant. 52 bars, is weer de Royce zoals ik hem vooral ken (qua muziek), iets scherper en agresiever dan op de andere nr’s. Lekkere beat heeft het nummer. Basic Rap, de mooiste beat vind ik, lekker donker en spannend, Royce komt ook erg goed over op de beat. Fuck a Hook met een (te) drukke beat, die de sound en Royce toch wat overtreft. Dope, heeft ook weer zo’n spannende beat en daar komt Royce dan ook wederom dope op. No Talent Rappers, ondanks gescratch matig nummer en een matige Royce. Back in the Days bevat mij net iets te veel abc-raps, de drum doet het ook niet echt goed. De afsluiter Brothers Keeper, leuk gedaan met de intro, agressief nummer met dito beat, is toch wel een afsluiter die redelijk blijft hangen.

De beats 4*
Royce da 5’9’’ 3*
Geheel een kleine 3,5*

avatar van J.M.
Staan toch wel een paar gruwelijke tracks op --> Buzz, On the road & Dope zijn te vet.