M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts (2003)

Frankrijk
Electronic / Pop
Label: Mute

1. Birds (0:53)
  2. Unrecorded (4:11)
  3. Run into Flowers (4:09)
  4. In Church (3:58)
  5. America (3:06)
  6. On a White Lake, Near a Green Mountain (4:43)
  7. Noise (3:54)
  8. Be Wild (3:19)
  9. Cyborg (3:48)
  10. 0078h (4:01)
  11. Gone (6:07)
  12. Beauties Can Die (14:36)
avatar van Man of Sorrows
4 berichten in 3 jaar tijd. Dit album heeft nochtans een klassiek status bij shoegaze/electrogaze/post-rockers en muziekliefhebbers allerhande. Op deze site blijkbaar niet. Dit album is een wereld op zich, eigenlijk kan je simpel zeggen dat de volledige M83 catalogus staat voor de zoektocht naar de ultieme schoonheid. Soms wordt dit al eens te pathetisch maar vaker slaagt Gonzalez (hier nog met zijn partner in crime) in zijn missie.
Binnenkort het nieuwe album, met de uitstekende single Midnight City als voorloper. Misschien zorgt de verdiende airplay op Stubru voor wat meer bekendheid.

Dikkop
Gone is het mooiste nummer die ik ken.

Arbeidsdeskundige
Di is een bijzonder hallucinerend, intrigerend, sferisch en melancholiek album. Gone is onbeschrijflijk mooi.

avatar van TornadoEF5
Heerlijke plaat zeg. Dit eigenlijk al lang uitgesteld omdat Hurry Up, We're Dreaming een beetje tegenviel jaren geleden. Maar M83 komt zeker meer aan de beurt vanaf nu. Run Into Flowers kende ik al en is een zeer mooi nummer, maar er staat heel wat meer moois op op dit album.