Ringo - Ringo 2012 (2012)

Label: Hip-O

1. Anthem (5:01)
  2. Wings [Re-recording] (3:31)
  3. Think It Over (1:48)
  4. Samba (2:48)
  5. Rock Island Line (2:59)
  6. Step Lightly [Re-recording] (2:44)
  7. Wonderful (3:47)
  8. In Liverpool (3:19)
  9. Slow Down (2:57)
avatar van devel-hunt
Ringo begint zijn eigen solo nummers te coveren. Step Lightly staat op zijn succesvolle plaat ´Ringo´ uit 1973, terwijl het nummer Wings op Ringo the 4th, zijn disco plaat, uit 1977 staat.

Ach ja, die man wordt volgend jaar 72. Hij is nog heel productief en ziet er niet als een bejaarde man uit, én hij was toch een Beatle. Misschien is dat genoeg. Zijn ambitie is waarschijnlijk om te doen wat hij zelf wil doen. Lichtvoetige positieve platen maken met een kleine boodschap. En dat doet hij vanaf 1970 met wisselend succes heel aardig.

avatar van aerogp1
Far out man..... Peace

72 jaar oud is respectabel, hij doet inderdaad lekker wat hij zelf leuk vind, dat mag inmiddels ook wel!

avatar van Peterjan

Peterjan schreef:
Ringo kan beter stoppen met muziek maken, of verder gaan met Paul.

Waarom zal hij stoppen met zijn lust en zijn leven en waarom moet hij verder met Paul ?

devel-hunt schreef:

Ringo & Paul Rodgers?

avatar van UmindC
Paul de Leeuw

of Paul Simon, Paul Stanley ...

avatar van Peterjan
of Paul Young

Stijn_Slayer
Paul Young is wat meer van z'n eigen niveau, inderdaad. Ik geloof 't allemaal wel. Op z'n állerbest vind ik een Ringo album 3* waard, dus ik neem de moeite niet langer. Leuk voor fans, maar ik blijf liever uit de buurt van Ringo's muziek.

avatar van devel-hunt
Hoewel Ringo van alle Beatles terecht het minst serieus wordt genomen, breng hij toch met regelmaat een lekkere ouderwetse rock/pop plaat uit. Onvervalst Ringo, te herkennen uit duizenden. Wel een héél kort plaatje, nog geen 30 minuten, de lengte van een plaat zoals die begin jaren 60 normaal was.

avatar van AOVV
Ach, hier staan wel enkele vermakelijke nummers op. Goeie versie van 'Think It Over', van 'Rock Island Line' dan weer een minder geslaagde versie. Om de kerk in het midden te houden, deel ik een naar mijn mening kerk-in-het-middenscore uit.

2,5 sterren

avatar van Philipstown
Niets-aan-de-hand-plaatje van 29 minuten: dat is zo'n drie minuten korter dan 'Please please me', het debuutalbum van The Beatles.
Niks nieuws onder de zon voor de vaste Ringo-volgers annex Beatles-fanatiekelingen zoals ik. Recht-door-zee popsongs met een rockrandje: degelijk uitgevoerd en geproduceerd. Gewoon kopen dus als je tot de vaste Ringo-klandizie behoort en verder niet zeuren.

Pim
Volstrekt pretentieloos en daarom wel aardig om van het tijdverdrijf van deze man kennis te nemen.

dVTB
Peterjan schreef:
Ringo kan beter stoppen met muziek maken, of verder gaan met Paul.

Ach, hij hoeft niet te stoppen met muziek maken. Maar dat betekent nog niet dat je ook muziek moet uitbrengen...

Ik heb dit album beluisterd en ik kan het toch echt niet anders dan uitermate matig noemen.

avatar van Supersid
In de eerste seconden al een streepje "glass onion" binnengesmokkeld, dat belooft heel erg voor het concept...
De man is echter helemaal niet zo slecht op dreef hier, en naarmate het einde vordert worden de nummers beter en beter. Leuke plaat, de korte duur is ok, benadrukt het onschuldige popgevoel.