Dixon - Live at Robert Johnson, Vol. 8 (2011)

Duitsland

13. Osunlade - Envision [Âme Remix]
  14. Todd Terje - Snooze for Love
avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Fantastische minimalistische mix, zorgvuldig en bekwaam samengesteld. Met minimalistisch bedoel ik overigens niet het subgenre 'minimal techno', maar muziek met een karige basis en weinig opsmuk, het soort muziek waarvan Dixon in samenwerking met Âme en Henrik Schwarz eerder een geschiedenisoverzicht heeft samengesteld. Ik heb Live at Robert Johnson, Vol. 8 nu al een tijd op mijn mp3speler, en laat hem geregeld even de revue passeren als de omstandigheden het toestaan - een rustige omgeving en een rustige mindstate zijn zeker wel vereisten om hier maximaal van te kunnen genieten. Als dit zo blijft, d.w.z. als het minimalisme niet ten koste gaat van de replay value, voorzie ik nog wel een stijging in mijn beoordeling.